El servei de Bicing es prepara per adaptar-se a la demanda creixent i als canvis d’hàbits en la modalitat sobre dues rodes. L’objectiu és ampliar la flota de bicicletes per absorbir els nous abonats i fer-ho sobretot en l’apartat de bicis elèctriques, que acaparen el 80% dels desplaçaments del servei. Des de finals de l’estiu, el Bicing ha incorporat 500 bicicletes elèctriques noves i s’espera que la flota total arribi a les 8.000 a finals del 2025, de les quals 5.000 seran elèctriques, segons ha explicat aquest diumenge l’Ajuntament de Barcelona.
En l’àmbit europeu, Barcelona és la ciutat amb més densitat d’estacions per quilòmetre quadrat i un nivell de rotació més alt de bicicletes. En els últims cinc anys, els desplaçaments en Bicing han crescut un 40%, superant els 17,7 milions; mentre que el nombre d’abonats s’ha disparat un 57% fins a les 160.000 persones. El passat mes de setembre, de dilluns a divendres el Bicing va registrar 63.000 desplaçaments diaris de mitjana, gairebé un 7% que el mateix mes del 2023.

74 noves estacions per ampliar la xarxa de Bicing
El creixement imparable del nombre d’usuaris com del nombre de desplaçaments ha portat els responsables del Bicing a dissenyar un pla d’ampliació del nombre d’estacions, amb 74 noves obertures. Sis ja estan operatives, totes al Parc de Montjuïc —Avinguda de l’Estadi, 12; avinguda de l’Estadi, 42; carrer dels Tarongers amb Avinguda Miramar; carrer de Mandoni, 6; carrer de la França Xica, 4; i carrer del Marbre, 2—, que s’afegeixen a les 519 que ja hi havia. Pròximament, el Parc de Montjuïc sumarà dues noves estacions i durant l’any que ve es començaran a instal·lar les 66 restants.
L’ampliació de la flota del Bicing és la continuació de les millores introduïdes l’any passat per millorar el manteniment i la disponibilitat de les bicis, en especial de les elèctriques, que cada dia registren una mitjana d’11 desplaçaments. El primer pas va ser electrificar 1.000 bicicletes mecàniques i es va optimitzar el procés de càrrega. També es va millorar l’eficàcia de l’aplicació de l’SMOU per aconseguir una actualització més ràpida de l’estat de les bicis i els ancoratges disponibles a cada estació.