L’Ajuntament de Barcelona ha fet un front comú per defensar la congelació de les tarifes de transport públic a l’àrea metropolitana durant el 2024. En la sessió ordinària del Ple celebrada aquest divendres, tots els grups municipals han votat a favor de la proposta presentada pels Comuns, que més enllà d’aturar l’increment del preu dels abonaments també sol·licita mantenir la bonificació del 50% de les targetes T-Usual i T-Jove i insta el govern espanyol i la Generalitat a seguir incrementant les inversions en transport públic.
Sobre aquesta proposta aprovada per unanimitat, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha dit que cal buscar la sostenibilitat financera del sistema de transport públic, i ha apostat perquè les administracions públiques aportin el 70% del cost i els usuaris el 30% restant per tal de poder seguir fent les inversions necessàries per mantenir-ne la qualitat. Per la seva banda, el regidor de Trias per Barcelona i membre de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Damià Calvet, ha dit que sense la proposició dels Comuns segurament s’hauria arribat a la mateixa decisió als òrgans de govern metropolitans.
Nou correctiu a Collboni per les ordenances fiscals
Cal recordar que en aquesta sessió plenària l’executiu liderat per Jaume Collboni s’ha quedat sense socis per a l’aprovació les seves ordenances fiscals, de manera que finalment s’hauran de prorrogar les del 2023. Les taxes i tributs municipals arribaven al ple d’aquest divendres amb un dictamen negatiu de la Comissió d’Economia i Hisenda de la setmana passada, una tendència que el govern no ha aconseguit capgirar.
En qualsevol cas, el debat que havia de ser sobre les ordenances ha mutat en un debat sobre els hipotètics socis de govern que pugui tenir el PSC. De fet, el mateix govern ha titllat el no de tots els partits de “vot polític que busca pressionar un govern, perquè dues forces polítiques -Trias per Barcelona i Comuns- volen formar part del govern i de la governança de la ciutat”, en paraules del regidor de Jordi Valls.