La festa de l’estrena del tramvia, prevista pel dissabte 9 de novembre, es posposa en solidaritat amb les víctimes de la DANA a València, han confirmat fonts municipals. No obstant això, sí que es manté l’entrada en servei del tramvia, entre Glòries i Verdaguer, pel mateix dissabte, tal com estava previst. La festa se celebrarà més endavant, en data encara per confirmar.
A la posada en servei del nou tram del tramvia hi seran presents l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el president de la Generalitat, Salvador Illa; la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament, Laia Bonet.
Uns 2.000 cotxes menys per la Diagonal
Amb el nou recorregut, el tramvia farà uns dos quilòmetres pel centre de la ciutat en uns set minuts, amb un total de tres noves parades. S’espera que el nombre de validacions diàries s’incrementin en 24.000 i que el nou transport tregui uns 2.000 cotxes de la Diagonal, segons les dades facilitades per l’Ajuntament.

Després que el TramBaix i el TramBesòs entressin en funcionament fa més de 20 anys, el 2004, i amb el nou tram, només quedarà per completar la connexió del tramvia per la Diagonal la part que ha generat més debat polític, entre Verdaguer i la plaça de Francesc Macià.
A principis d’any, l’alcalde plantejava deixar la unió pel mandat vinent, i a finals del juliol passat, amb el projecte executiu ja acabat, condicionava l’inici d’obres l’estiu vinent a l’aprovació dels pressupostos de l’Ajuntament i de la Generalitat per al 2025. A l’espera que el Govern d’Illa concreti si els comptes de la Generalitat incorporaran una partida pel tramvia, l’Ajuntament estima que el tram entre Verdaguer i Francesc Macià tindrà un cost de més de 200 milions d’euros, amb les obres del col·lector que s’han d’executar a la Diagonal abans incloses.
40 mesos d’obres
Si es complís el calendari previst pel consistori, les obres es perllongaran durant uns 40 mesos i podrien estar enllestides a finals del 2028. S’actuarà en tota la Diagonal, des del passeig de Sant Joan fins a l’avinguda de Sarrià, uns 2,8 quilòmetres de llargària i prop de 115.000 metres quadrats. La construcció suposarà una transformació total d’una de les artèries principals de la ciutat.