L’Ajuntament de Barcelona encarregarà un estudi per avaluar un dels carrils bici que han desfermat més polèmica de la ciutat. Es tracta del de la Via Augusta i, en concret, aquesta setmana ha sortit a concurs la redacció d’un informe que analitzarà la mobilitat per aquesta històrica artèria de la capital catalana.
La previsió és que aquest estudi tingui un cost de prop de 18.000 euros i serveixi per avaluar les diferents modalitats de transport que podem trobar en aquesta zona de la ciutat, a més d’analitzar la sinistralitat, el bon funcionament de la recollida d’escombraries o la seguretat de la mobilitat escolar en tota la Via Augusta. Una de les condicions precisament preveu estudiar l’aforament de bicicletes que utilitzen aquest carril bici, que cal recordar que encara no està completament obert al públic.
La sortida a licitació de la redacció d’aquest informe ha aixecat les alarmes entre algunes entitats com Barnabici, que veuen en aquest estudi una estratègia del nou executiu liderat per Jaume Collboni per treure el carril bici. “El nou alcalde preparant-se les excuses a dit per treure el carril bici de Via Augusta emparant-se en ‘informes’ d’empreses que s’hi presentaran en només quatre dies per no sentir les queixes i plors dels conductors de cotxe del Vallès”, assenyalen des de l’agrupació a través d’una publicació a les xarxes socials.
Crítiques pel col·lapse en hora punta
Quan es va inaugurar el passat mes d’abril el primer tram del carril bici, que va l’avinguda de la Riera de Cassoles i la plaça Molina per després poder unir el carrer de la Forja amb el passeig de la Bonanova, hi va haver força veus crítiques que alertaven que la infraestructura feia créixer els embussos entre la sortida del túnel de Vallvidrera i la ronda del Mig, sobretot a les hores punta. El túnel de Vallvidrera, precisament, és un pas que fan servir moltes persones que venen a la ciutat des de la comarca del Vallès Occidental.