Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Funicular de Montjuïc tornarà a circular el 13 d’abril

Un dels transports més emblemàtics de la ciutat de Barcelona tornarà a funcionar el pròxim dilluns 13 d’abril. Després de la finalització de les obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà i les revisions i posada a punt anuals el funicular de Montjuïc tornarà a circular. Els treballs fets en el col·lector afectaven les instal·lacions del transport per cable i provocaven que les actuacions fossin incompatibles amb el servei de funicular. Aprofitant aquestes obres l’autoritat responsable del transport va aprofitar per fer els treballs de manteniment i revisió que s’han de realitzar cada any per assegurar el correcte funcionament del funicular, unes tasques que requereixen que s’aturi el servei durant un mes.

Durant les obres, que eren necessàries per millorar el sistema de drenatge de l’avinguda del Paral·lel, la ronda de Sant Pau i el carrer Vilà i Vilà, i la col·locació del tub del col·lector va obligar a la demolició d’un tram del passadís d’accés al Funicular des de l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3) i que s’haguessin de desviar gran part dels serveis. Un cop finalitzades les obres es va refer el passadís i reubicar els serveis.

Els treballs d'ampliació de les dependències tècniques a l'intercanviador del funicular i el telefèric de Montjuïc / A.R.
Els treballs d’ampliació de les dependències tècniques a l’intercanviador del funicular i el telefèric de Montjuïc / A.R.

El funicular de Montjuïc, un dels transports més icònics

El funicular de Montjuïc ha estat sempre un dels transports estrella de la ciutat de Barcelona, tant per als locals com per als visitants. La connexió que ofereix entre l’avinguda del Paral·lel i el peu del telefèric de Montjuïc. S’estima que cada dia transporta més de 3.000 viatgers entre el Paral·lel i Montjuïc entre les 7.30 i les 22 h en els dies feiners i de 9 a 22 h els dissabtes, diumenges i festius. Un horari que recuperarà a partir d’aquest dilluns quan torni a funcionar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa