L’associació majoritària dels conductors amb llicències VTC Unauto Catalunya ha xifrat en un 60% el seguiment de la vaga de conductors de vehicles de transport amb conductor duta a terme aquest dilluns entre les 8 i 12 del matí, coincidint amb la inauguració del Mobile World Congress que se celebra al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Aquesta aturada és la primera de les mobilitzacions que ha convocat el sector per exigir al Govern que faci marxa enrere en els seus plans de “fer desaparèixer les 3.000 VTC que hi ha a Catalunya prohibint-los fer trajectes urbans i així blindar el monopoli del taxi”, informen en un comunicat.
El portaveu d’Unauto VTC Catalunya, Marc Jussen, ha expressat la satisfacció davant el seguiment i ha advertit a l’executiu de Salvador Illa que vigilaran si la nova regulació “és conforme al dictat del Tribunal Europeu de Justícia, que estableix molt clarament que el taxi no és un servei públic, que no pot ser protegit de la seva competència”. El president de la patronal de les VTC, Jose Manuel Berzal, ha manifestat que “Catalunya té l’obligació de regular les VTC perquè segueixin prestant serveis urbans, com han fet la resta de comunitats autònomes”.

Rebutgen la “falsa distinció” que vol establir el sector del taxi
Davant els intents del sector del taxi d’establir “una falsa distinció entre VTC”, el sector que engloba plataformes com Uber, Cabify o Bolt recorda que representa tot el sector, tant els que treballen amb plataformes digitals com els que fan serveis privats i de gran turisme. Així mateix, asseguren que la llei que està preparant el Departament de Territori és el “quart intent” de l’executiu de restringir l’activitat de les VTC en favor del “monopoli del taxi”.
A la jornada de vaga, que és la primera d’un calendari de mobilitzacions que seguirà dimarts que ve 11 de març amb una marxa lenta als carrers del centre de Barcelona, s’hi han unit, entre altres organitzacions, el Sindicat Lliure de Transport (SLT) “Aquesta vegada lluitarem. I ho farem com ens ha ensenyat el taxi”, va advertir la patronal abans de la primera jornada de vaga d’aquest dilluns.