Les línies del metro de Barcelona han absorbit una part important dels usuaris afectats pel col·lapse de Rodalies. En concret l’L2 i l’L1 han vist com durant la jornada d’aquest dilluns augmentaven el nombre de validacions en un 7% i un 4%, respectivament. Aquests dos recorreguts han estat utilitzats per molts passatgers que havien d’arribar fins a Barcelona i que han hagut d’enllaçar amb la xarxa del subsol de la capital catalana des de diferents punts de la corona metropolitana.
Així ho ha explicat en una roda de premsa recollida per l’ACN la presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha detallat que en global la xarxa de metro només ha experimentat un 2% més de validacions fins a les 8 h i un 1% fins a les 10 h. Per tant, en general el creixement ha estat “moderat”. Bonet ha destacat que aquest matí hi havia 167 trens de metro circulant alhora -una xifra “històrica“- gràcies al reforç de TMB arran de l’afectació a Rodalies.
“Hem ofert el màxim de què disposàvem”, ha remarcat Bonet, que ha indicat que es fa un reforç de trens a totes les hores del dia així com de personal d’atenció al client i de seguretat, sobretot en les estacions on es fa un canvi de passatge, com ara la Sagrera, Fabra i Puig, Badalona Pompeu Fabra, Rambla Just Oliveras i Cornellà Centre, així com estacions com Passeig de Gràcia i Sants.
Creixement moderat del trànsit de les rondes
Pel que fa a la difícil situació del trànsit a primera hora, la primera tinenta d’alcaldia ha explicat que s’ha fet un seguiment i no hi ha hagut canvis “significatius” en el terme municipal barceloní. Segons ha apuntat, la Guàrdia Urbana de Barcelona ha fet seguiment del trànsit i dels accessos a la ciutat i el que s’ha observat és que a les rondes ha crescut un 2%.

