Renfe ja ha instal·lat els primers equips de videovigilància intel·ligent en 22 estacions de Rodalies de Catalunya, entre les quals hi ha Barcelona Arc de Triomf i plaça de Catalunya. Algunes de les 110 estacions que l’operador ferroviari instal·larà fins el 2024 en el marc del projecte Renfe Smart Security Station (RS3). Renfe ha explicat en un comunicat que aquest nou sistema recopila i processa de forma anònima i automatitzada milers de dades a través del sistema CTTV de cada estació i els integra en un quadre de comandament únic.

Vigilància i afluència en estacions

Amb aquest sistema se substituiran les càmeres de seguretat analògiques per càmeres IP, que permetran compartir la informació recollida a través del sistema CTTV en un sistema de videoanalítica integrat. Es tracta de servidors de darrera generació, a més de sondes de ciberseguretat per a la seva monitorització, control i anàlisi. “L’objectiu final és augmentar els nivells de seguretat digital i de ciberseguretat”, diu l’operador.

Anant a exemples pràctics, amb aquest sistema es podrà conèixer què està passant a les estacions de Rodalies de Catalunya en temps real. Per exemple, mitjançant l’anàlisi de l’afluència es podrà traslladar més personal a les estacions que ho necessitin en cada moment. També es podran detectar, de manera automatitzada, incidents relacionats amb la seguretat com caigudes de persones i objectes a les vies, incendis, actes vandàlics o el frau en l’accés.

Segons Renfe, “tenir accés a informació en temps real sobre l’evolució del servei de Rodalies és clau per millorar l’experiència del viatger, que prima la certesa i fiabilitat a l’hora de triar un mitjà de transport”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa