Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
En marxa els dos nous radars de tram al túnel de Vallvidrera

Aquest dilluns s’han posat en marxa per primera vegada els dos nous radars de tram que el Servei Català de Trànsit (SCT) ha instal·lat a la C-16, al túnel de Vallvidrera. Concretament, estan situats un en cada sentit de la circulació del túnel, entre els punts quilomètrics 2,103 i 5,150, en una via on el límit màxim de velocitat és de 80 km/h. L’objectiu d’aquests dos nous radars és captar als vehicles que superen la velocitat permesa per tal de reduir la velocitat excessiva i, per conseqüència, la sinistralitat en aquesta carretera, ja que en els darrers cinc anys s’han registrat fins a 25 accidents amb ferits i tres víctimes mortals en aquest tram. De fet, des de principis d’aquest 2024 s’han registrat quatre accidents amb víctimes en aquest punt, tot i que cap dels quals ha resultat mortal.

Els dos nous radars de tram del túnel de Vallvidrera s’afegeixen a l’entramat de punts de control viari del país, que ja compta amb 248 radars arreu del territori -dels quals una quaranta-tres són de tram. Aquesta mena de dispositius de velocitat mitjana estan distribuïts tant en vies principals com secundàries en funció de la sinistralitat dels diversos punts de la xarxa viària catalana. Des de l’SCT aposten per continuar ampliant la presència d’aquests controls de velocitat a les carreteres catalanes perquè consideren que són elements dissuasius que permeten reduir la velocitat excessiva al volant. A banda, però, recorden que la velocitat també està controlada per radars fixos, els quals registren una velocitat en una ubicació concreta.

Radar
Imatge d’arxiu d’una de les càmeres d’un radar de semàfor / ACN

Un element “eficaç” per reduir la sinistralitat

Des de Trànsit defensen que els radars de tram, com els que han entrat en funcionament al túnel de Vallvidrera, són eines “eficaces” per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària, ja que eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via, permeten obtenir velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram i serveixen com a element dissuasiu per a la conducció.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa