El servei de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) encara una nova tongada de vagues de conductors. Demà, dilluns 15 de maig, arrenca aquesta tongada que afectarà la freqüència dels serveis fins al divendres 26 de maig. Durant el cap de setmana del mig dels dies de vaga -dissabte 20 i diumenge 21 de maig-, però, el servei funcionarà amb normalitat. La vaga no durarà tot el dia, sinó que s’han establert dues franges durant el dia en les quals es reduirà el volum de serveis.
La primera franja en la qual hi haurà menys freqüència d’autobusos és de les 8:00 a les 10:00 hores, i la segona de les 16:00 hores de la tarda fins a les 18:00 hores. Durant aquestes dues franges s’establirà serveis mínims, que en aquest cas s’ha decretat que és del 40% del servei. Des de TMB afirmen que “la resta del dia el servei serà l’habitual”, que afegeixen que, per complir els serveis mínims decretats, “es podran dur a terme accions reguladores abans de les franges horàries de la vaga, cosa que pot afectar el temps d’espera”.
Els motius de la vaga
La convocatòria la signen els sindicats SIC, ACTUB I ACAT, que han posat sobre la taula de TMB un document amb dotze punts a abordar per tal de solucionar aquest conflicte obert amb els treballadors. La principal raó que explica la convocatòria de vaga és l’incompliment general dels darrers convenis pactats. Els sindicats fa gairebé sis mesos que esperen que TMB apliqui aquelles mesures acordades en el pacte rubricat el 25 d’octubre del 2022. Fonts del comitè d’empresa denuncien que des d’aleshores la companyia no ha fet més que tirar pilotes fora i que les reivindicacions continuen estancades sense que es visualitzi a l’horitzó cap mesura per aplicar-les.
Un dels altres motius pels quals es manifesten són els “desplaçaments infrapagats i sense descansos”, que hauria de ser de 20 minuts entre els dos trajectes.