En el darrer any, l’ús dels carrils de bicicleta de la capital catalana s’ha incrementat un 17%. Així ho mostren les dades d’aforaments en 318 punts de comptatge fets durant els mesos de juny de 2025 i de 2024, facilitades per l’Ajuntament de Barcelona aquest dilluns. D’aquestes dades es desprèn que l’avinguda Diagonal ja s’ha convertit en el principal eix ciclista de la capital catalana, especialment en el tram entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Per calcular l’ús dels carrils bici, des del consistori fan servir “espires electromagnètiques situades sota el paviment” que permeten calcular quantes vegades passa un vehicle per aquest carril. Gràcies a aquestes dades, doncs, han pogut determinar que la Diagonal és la via més freqüentada.
En detall, segons apunten des del consistori, vuit dels deu punts amb més passos de bicicletes o VMP estan situats entre Francesc Macià i les Glòries, a la Diagonal; especialment en el punt en què la via conflueix amb el passeig de Gràcia. “El primer i el tercer punt amb més desplaçaments comptabilitzats són el sentit Besòs i el sentit Llobregat a aquesta alçada de la Diagonal, amb més de 6.000 i 5.000 passos diaris respectivament”, detallen des de l’Ajuntament. L’augment de l’ús dels carrils bici ha estat molt celebrat per l’equip de govern barceloní: “Avui, més de 8 de cada 10 desplaçaments que es fan a la ciutat ja són en algun mode sostenible, és a dir en transport públic, a peu o en bicicleta, però cal seguir creixent per tenir una ciutat més amable”, ha exclamat la tinent d’alcaldia de l’àrea d’Urbanisme, Mobilitat, Acció Climàtica, Pla de Barris i Serveis Urbans, Laia Bonet.

Els pròxims objectius de l’Ajuntament
Tenint en compte l’increment de persones que fan servir els carrils bici per desplaçar-se, l’Ajuntament continua implementant mesures per millorar el teixit de la capital catalana, que ja compta amb prop de 270 quilòmetres de carrils bici. Ara, l’objectiu és crear-ne de nous per continuar connectant la ciutat, així com de millorar la seguretat i eficiència d’aquesta infraestructura, especialment per tal de baixar els carrils bici de la vorera a la calçada: “La previsió per als pròxims anys és intervenir en més de 20 quilòmetres d’infraestructura, que se sumaran als 22 quilòmetres executats fins ara en aquest mandat”, conclouen des de l’Ajuntament.