Dos accidents estan complicant la tarda a les rondes, dificultant la sortida de Barcelona. Un accident quan faltaven deu minuts per dos quarts de cinc de la tarda ha obligat a tallar un carril de circulació en sentit Trinitat a la ronda de Dalt. A primera hora de la tarda s’ha arribat a acumular onze quilòmetres de retenció des d’Esplugues de Llobregat fins al nus de la Trinitat. El Servei Català de Trànsit ha informat cap a les sis de la tarda que tornava a reobrir el carril afectat. Malgrat començar a normalitzar-se el servei, a aquesta hora continuava havent-hi més d’onze quilòmetres de cua.

L’altre punt d’atenció de la tarda ha estat el costat mar de la ciutat. Un segon accident, en aquest cas, a la ronda Litoral ha aturat els vehicles. De fet, a les sis de la tarda hi seguia havent disset quilòmetres de retenció en sentit Besòs. Les cues s’allarguen des de la Zona Franca fins al Bon Pastor. En sentit contrari, la circulació també ha anat més lenta de l’habitual.

El trànsit a les rondes

Les notícies d’embussos a les rondes apareixen progressivament. Són la principal via d’entrada i sortida de Barcelona, i les vies que més trànsit suporten de la ciutat. En el cas de la ronda de Dalt, a més, la circulació ha augmentat en els darrers anys. Segons l’Ajuntament, el trànsit ha augmentat en aquesta via un 8% entre el 2015 i el 2022. Ben diferent és l’estat de les altres carreteres principals. La ronda Litoral ha reduït un 5% el trànsit durant aquest temps, i la del Mig, un 4%. Tot i això, continuen sent les carreteres principals d’entrada a la ciutat, encara que de prop les segueixen la Gran Via i l’avinguda Meridiana. Alguns experts, de fet, apunten que les rondes han superat el nombre de cotxes que es va calcular que suportarien durant l’època olímpica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa