El compte enrere per al tall de circulació que bloquejarà dos trams del carrer del Comte d’Urgell encara les seves darreres hores. Aquesta mateixa nit es començarà a restringir el pas als vehicles que vulguin enfilar aquesta artèria de la capital catalana com a part de la nova fase de les obres de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que ja està en marxa i que ha de culminar amb l’entrada de la tuneladora a l’àmbit de l’Hospital Clínic i de Francesc Macià per excavar el túnel fins a la futura estació de Gràcia.
En concret, el tram afectat des de la nit d’aquest mateix diumenge i la matinada de dilluns és el que està ubicat a l’altura del carrer de Rosselló. La via quedarà tallada al trànsit fins al carrer de Còrsega i només es permetrà el pas als vianants. Per poder absorbir amb èxit el gruix de vehicles afectats, la Generalitat ha treballat amb l’Ajuntament de Barcelona en un pla alternatiu que consisteix a desviar-los pel carrer de Rosselló, que invertirà el seu sentit habitual amb l’objectiu que el trànsit rodat vagi a parar fins als carrers de Calàbria i d’Entença, dues rutes alternatives de pujada.
La previsió és que els treballs en superfície s’allarguin durant prop d’un any i que puguin estar enllestits abans de les festes de Nadal del 2025, recuperant d’aquesta manera l’estat d’afectacions que fins ara imperava en aquesta artèria de la capital catalana. L’ocupació de part de la calçada i la vorera, però, s’allargarà encara prop de cinc anys, quan acabaran les obres de perllongament de l’L8.
Segon tram tallat, al febrer
Pel que fa al segon tram afectat, les obres s’iniciaran just un mes després, durant el matí del 23 de febrer, quan es tallarà la circulació al carrer Comte d’Urgell entre el de Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià, també només permeten el pas a peu. Segons els càlculs de les autoritats, un total de prop de 50.000 vehicles es veuran afectats per aquests dos talls al carrer del Comte d’Urgell.