Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni portarà a votació la connexió del tramvia fins a Francesc Macià en tres mesos

La connexió del tramvia entre Verdaguer i Francesc Macià començarà a caminar ben aviat. En una entrevista a betevé, l’alcalde Jaume Collboni ha dit que es farà un únic projecte per unir el tramvia. Fa uns mesos, l’Ajuntament va dir que la seva intenció era que el 2027 la xarxa tramviària arribés al passeig de Gràcia. Segons Collboni, el projecte es durà a votació a la comissió d’Urbanisme en els tres mesos hàbils vinents. Amb l’agost pel mig, molt probablement la votació serà després de l’estiu.

L’alcalde ha recordat que el projecte executiu ja està enllestit i espera que ho pugui tirar endavant amb els vots favorables de Barcelona en Comú i ERC. “Seria el coherent”, ha remarcat. En cas de ser així, es repetiria l’acord que el tripartit va assolir amb Ada Colau d’alcaldessa per fer realitat la connexió entre Glòries i Verdaguer.

En la roda de premsa de balanç dels dos anys de mandat, celebrada aquest dimecres al Saló de Cent, el TOT Barcelona va preguntar l’alcalde per la unió del tramvia, però Collboni va tirar pilotes fora i es va limitar a dir que la connexió era un “compromís del seu govern”. Un dia després ha fet públic el projecte.

Augment del passatge del 40%

En tot cas, Collboni no ha descartat que altres forces polítiques hi donen suport, ha subratllat en referència a Junts per Barcelona. Però el partit que ara a l’Ajuntament lidera Jordi Marti Galbis ja fa anys que es posiciona en contra del tramvia i defensa unir la Diagonal amb busos d’alta capacitat.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, sortint del Tram per participar en un acte per celebrar l’ampliació del tramvia per la Diagonal / ACN

Collboni ha assegurat que després de la posada en marxa de l’ampliació del tram entre Glòries i Verdaguer, el passatge del tramvia ha augmentat un 40%.

L’alcalde ha reconegut que la tramitació serà llarga i “complexa”, especialment perquè es tracta d’una inversió molt elevada que no solament afectarà l’Ajuntament, sinó també a la Generalitat, que s’ha de fer càrrec dels costos de la xarxa tramviària.

Uns 200 milions d’inversió

L’agost de l’any passat, la primera tinenta d’alcaldia Laia Bonet va estimar la inversió en més de 200 milions, inclosa la part de la Generalitat. Tal com va detallar Bonet, el projecte inclou la construcció d’un nou col·lector, amb un pressupost de 59,2 milions, i la urbanització de 2,8 quilòmetres de la Diagonal, que requerirà una inversió d’uns 55 milions. A aquests imports, que haurà de pagar el consistori, s’hi hauria de sumar uns 100 milions més de la xarxa tramviària.

A l’haver fet una pròrroga pressupostària dels comptes del 2025, Collboni necessitarà dur a terme una modificació de crèdit, i comptar amb els suports polítics necessaris, perquè el projecte tiri endavant.

Necessitat de construir abans un nou col·lector

Com es va fer en el tram entre Glòries i Verdaguer, abans de fer la reurbanització de la Diagonal i la construcció de la xarxa tramviària, s’haurà d’instal·lar el nou col·lector de la Diagonal entre els carrers de Girona i la plaça de Francesc Macià. Aquest col·lector ha de permetre disminuir el risc d’inundació i circulació d’aigua en superfície de l’avinguda i l’entorn. Es passarà d’un cabal dels 85 m³/s a uns 140, i la capacitat hidràulica guanyada serà de 60 m³/s.

La reurbanització de la Diagonal comportarà tres trams amb actuacions diferenciades. Una, entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan; una altra, entre el passeig de Gràcia i Francesc Macià, i una tercera, entre Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià. El nou tram del tramvia inclourà tres parades noves: Diagonal/Cinc d’Oros, Balmes i Casanova.

Més notícies
Notícia: Els Comuns portaran al ple de l’Ajuntament la unió del tramvia d’un sol cop
Comparteix
El grup municipal demanarà recuperar el projecte després que no s'hagin aprovat els pressupostos | Sanz exigirà també mantenir les bonificacions al transport públic

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a maig 23, 2025 | 08:02
    Ricard maig 23, 2025 | 08:02
    Em una ciutat del món desenvolupat el tram central del tramvia per la diagonal aniria soterrat. Ser castellà a la força, mesura que defensa el PSOE que ens governa, implica no tenir diners ni per a pipes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa