Quan encara cueja la polèmica per haver cedit el Park Güell a Louis Vuitton per fer-hi una desfilada, amb trencadissa inclosa d’un mur patrimonial, el govern de Jaume Collboni treu pit de “l’èxit” de la Fórmula 1 al passeig de Gràcia davant les crítiques d’uns centenars d’opositors. “38.000 persones és un indicador de l’èxit”, ha dit la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat, la socialista Laia Bonet.
Els contraris a l’exhibició automobilística van ser unes 400 persones d’unes 200 entitats, entre elles la Xarxa Veïnal contra el Soroll, Eixample Respira, SOS Enric Granados o l’Assemblea de Barris pel Decreixement Turístic. També s’hi va posicionar en contra el síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, que va dir que l’esdeveniment és incompatible amb la mobilitat sostenible. I Trias per Barcelona ha comparat el model de Barcelona que impulsa el govern de Collboni amb el del Madrid del PP d’Isabel Díaz Ayuso.
“Respecte” per les opinions expressades
La tinenta d’alcaldia ha volgut mostrar el seu respecte per les opinions expressades, un fet que ha dit que és habitual a la capital catalana. “Hi estem molt acostumats i orgullosos”, ja que és una ciutat amb opinions sobre què passa a l’espai públic.

L’Ajuntament va repavimentar el passeig de Gràcia per l’espectacle de la Fórmula 1. Ara no està previst que es torni a fer, sinó que només es duran a terme actuacions de neteja. El consistori no ha concretat al TOT Barcelona el cost de la pavimentació del carrer i s’ha limitat a dir que està inclòs dintre del contracte ordinari de pavimentació.
750.000 euros d’aportació al conveni amb Circuits de Catalunya
El TOT ha demanat també el consistori el cost total de l’exhibició, sense que tampoc s’hagi concretat. Fonts municipals han informat que el conveni entre l’Ajuntament i Circuits de Catalunya preveia una aportació municipal de 750.000 euros per al 2023, 150.000 euros més que la del 2022, 600.000 euros. El conveni del 2024 encara no s’ha tancat i recollirà “tant l’aportació actual com els compromisos futurs”.