Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni, interessat a “acollir” la Fórmula 1 per “projectar” Barcelona

El govern de Jaume Collboni continua interessat en què Barcelona celebri carreres de Fórmula 1, tot i que la pròxima dècada el Gran Premi d’Espanya es farà a Madrid. Així consta en un conveni publicat aquesta setmana a la Gaseta municipal entre l’Ajuntament de Barcelona i Circuits de Catalunya i que fa referència a l’any 2024. Tal com ja va avançar el TOT Barcelona fa unes setmanes, aquest acord es concreta en una injecció econòmica de 2,5 milions d’euros del consistori al Circuit de Barcelona-Catalunya, que ara és gestionat per Fira de Barcelona.

Concretament, el conveni estableix que l’Ajuntament està interessat a “acollir grans esdeveniments esportius com la Fórmula 1, amb la finalitat d’impulsar la ciutat com a referent en el món, també en l’àmbit de l’esport per projectar globalment la ciutat de Barcelona”. I en aquest sentit, veu d’interès per a la ciutat “donar suport i col·laborar amb Circuits de Catalunya per incentivar la projecció internacional de la ciutat de Barcelona”, diu el text consultat per aquest mitjà.

Trasllat de la Fórmula 1 a Madrid

Aquest conveni es fa públic quan se sap que el Gran Premi d’Espanya, a partir del 2026 i fins al 2035, es traslladarà a Madrid, en un circuit de nova construcció. El 2025, la prova encara es farà a Montmeló i, de moment, l’Ajuntament de Barcelona no ha concretat quina serà l’aportació econòmica d’aquest any. L’interès de la Generalitat, l’Ajuntament i Fira de Barcelona és mantenir un gran premi a Montmeló

Manifestació contra el ‘show’ de la Fómula 1 als carrers de Barcelona, el 19 de juny / Jordi Play

L’objectiu del conveni és “fomentar i desenvolupar els esdeveniments organitzats al Circuit de Barcelona-Catalunya, així com a la mateixa ciutat de Barcelona”, vinculats al Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 i al campionat del món de MotoGP, entre altres competicions. I recorda que l’any passat, la capital catalana ja va acollir, per exemple, la Fórmula 1 Fan Village (del 15 al 22 de juny) i una exhibició de Fórmula 1 al passeig de Gràcia -força polèmica, per cert- el 19 de juny.

Més de 5,1 milions de despesa

La despesa del conveni és de 5.116.231 euros, dels quals Circuits de Catalunya n’aporta 2.616.231 i l’Ajuntament els citats 2,5 milions.

Les aportacions del consistori al Circuit de Barcelona-Catalunya són anuals, també durant els anys en què Ada Colau va ser l’alcaldessa de la ciutat. Segons les dades consultades pel TOT a la pàgina de transparència del Circuit de Barcelona-Catalunya, entre els anys 2016 i 2023, l’Ajuntament de Barcelona va atorgar al Circuit uns 11,1 milions, a raó de dos milions el 2016; tres, el 2017; 2,5, el 2018; 1,5; el 2019; 500.000 euros, el 2020; 300.000, el 2021; 600.000, el 2022, i 750.000, el 2023.

Més notícies
Notícia: La Fórmula 1 confronta les dues Barcelones al passeig de Gràcia
Comparteix
L'exhibició automobilística s'ha pogut celebrar amb normalitat tot i els centenars de persones s'han concentrat a escassos metres d'aquesta artèria de la ciutat per mostrar el seu rebuig a l'esdeveniment

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a febrer 02, 2025 | 20:37
    Barceloní. febrer 02, 2025 | 20:37
    Son diners, però la Fórmula 1 és una font d'ingressos molt gran. I cal que a Madrid no ens la fotin.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa