Sortir de Barcelona durant aquest migdia serà pràcticament una missió impossible. Les principals vies que connecten la capital catalana amb la resta municipis limítrofs estan en aquests moments col·lapsades a causa de l’operatiu desplegat pels Mossos d’Esquadra amb l’objectiu de localitzar i detenir l’expresident Carles Puigdemont, després de la seva reaparició a Catalunya.

Segons la informació facilitada pel Servei Català de Trànsit (SCT) en diverses publicacions a les xarxes socials, hi ha retencions a la ronda del Litoral entre la Barceloneta i la Zona Franca en sentit Llobregat i entre Rambla Prim i Bon Pastor en sentit Besòs. També a la ronda de Dalt entre Sant Gervasi i Esplugues en sentit Llobregat i entre la Vall d’Hebron i el nus de la Trinitat en sentit Besòs. A la B-23 s’ha originat 1 quilòmetre de retenció a Esplugues i 4 quilòmetres més entre Molins de Rei i el Papiol en sentit Martorell.
🔴 A la ronda Litoral de Barcelona hi ha retencions entre la Barceloneta i la Zona Franca en sentit Llobregat i entre Rambla Prim i Bon Pastor en sentit Besòs per regulació de trànsit pic.twitter.com/NIjdGEBjMv
— Trànsit (@transit) August 8, 2024
Una desaparició als ulls de tothom
Cal recordar que els Mossos d’Esquadra han activat l’operatiu ‘Gàbia’ per localitzar i detenir Puigdemont, que ha desaparegut aquest dijous al matí just després de fer un breu discurs al passeig de Lluís Companys de Barcelona. L’expresident de la Generalitat fins ara a l’exili ha aparegut per sorpresa a peu pel carrer de Trafalgar, prop de l’Arc de Triomf, i ha pujat a l’escenari de l’acte “institucional” organitzat per JxCat. En acabar el discurs ha anat uns metres acompanyat del president del Parlament, Josep Rull, de diversos dirigents del partit, dels expresidents de la Generalitat Artur Mas i Quim Torra, i del seu entorn més proper, com l’advocat Gonzalo Boye.