Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els ciclistes alerten d’un tram “perillós” a l’altura de la Casa Batlló

El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) avisa que hi ha un tram del carril bici del passeig de Gràcia, en sentit mar, que és un perill per als usuaris de la bici. Just davant de la famosa Casa Batlló de Gaudí, els ciclistes topen amb una multitud de turistes que col·lapsen el seu carril –que forma part d’una zona pacificada– a la caça de la millor panoràmica. De sobte, els ciclistes s’han trobat amb una tanca en aquest punt del passeig que els impedeix continuar carrer avall. Just en travessar el carrer d’Aragó, la tanca obliga a canviar la marxa dels usuaris: alguns baixen de la bici, una majoria s’embarca en l’aventura de zigzaguejar entre turistes i uns pocs baixen a la calçada. L’única opció realment viable per esquivar els visitants –i la tanca que n’impedeix el pas– és baixar i circular pel carril bus, “amb la perillositat que això suposa”, comenten des del BACC.

En declaracions a aquest diari, Eduard Parera, un dels portaveus de l’entitat ciclista, remarca que la interrupció del carril bici en aquesta zona no és només un “perill” per als ciclistes, sinó que també “fa més lenta la circulació dels busos”. Per això, el BACC demana un canvi que permeti continuar la marxa sense haver de compartir espais amb els vehicles de motor. “No creiem que el pas de les bicicletes suposi un problema pel gruix de turistes. És un espai de plataforma única i pacificada i la bicicleta hauria de poder passar per allà tranquil·lament, anant amb compte. Que hi hagi turistes no creiem que sigui motiu per tancar el pas a les bicis“, apunta l’activista. Des del BACC també manifesten que el tall es va fer d'”un dia per l’altre sense consultar res” amb les entitats. En aquest sentit, Parera insisteix que “també som moltes les persones que anem a treballar en bicicleta” i recalca que anar en bici “no pot ser una cursa d’obstacles”.

Una tanca impedeix el pas de les bicis per la zona de més afluència turística | Gabriel González

El mateix Eduard Parera ja ha demanat a l’Ajuntament de Barcelona que faci marxa enrere. “Volem que reconsidereu revertir el tall que s’ha fet en aquest lateral. Creiem que el carril bus no és el lloc indicat per a la bici; com a mínim, demanem que us ho penseu”, comentava l’activista dijous passat a l’audiència pública de l’Eixample. El regidor de l’Eixample, Jordi Valls, va obrir-se a “parlar-ne” en una reunió. El BACC explica que ja s’han produït els primers contactes per mail i que la junta quedarà els pròxims dies per analitzar-los. En tot cas, avisen: “El que sí que estem segurs és que no pot ser que l’augment de turistes a la zona provoqui talls del pas de les persones que es desplacen a la feina o a l’escola en bici”.

Una bici travessa la zona de turistes | Gabriel González

La connexió de Tetuan a la plaça de Catalunya, difícil

En la trobada de dijous, Parera també va demanar unir la plaça de Tetuan amb la plaça de Catalunya, una connexió més complicada, segons explicava el mateix regidor a l’audiència pública. “Aquesta connexió és una de les més complicades. És difícil mentre tinguem les obres a la rambla”, remarcava Jordi Valls en la resposta. Abans de la intervenció del regidor, Parera lamentava que s’acostumés a mirar molt “la intensitat mitjana diària dels vehicles”, però, en canvi, que “mai es parla o no dona importància a les bicicletes”.

Més notícies
Notícia: El futur del Bicing: arribarà a les 5.000 bicis elèctriques a finals del 2025
Comparteix
En cinc anys, el nombre de desplaçaments s’ha disparat un 40% i la majoria es fan en bici elèctrica
Notícia: El RACC s’oposa a construir nous carrils bici segregats a Barcelona
Comparteix
El 57% dels ciclistes se senten vulnerables circulant per Barcelona
Notícia: Una benzinera en desús posa en perill els usuaris d’un carril bici
Comparteix
El síndic de Barcelona lamenta que la senyalització viària caduca en un tram de la ronda de Sant Pau genera situacions de perill "absolutament innecessàries"
Notícia: Els quatre districtes barcelonins on hi ha més robatoris de bicicletes
Comparteix
La majoria de casos del 2023 es van donar a Sant Martí, Ciutat Vella, l'Eixample i Sarrià-Sant Gervasi

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa