Un bus exprés nou de TMB pujarà a partir de l’estiu a la muntanya de Montjuïc i farà un recorregut similar a l’ampliació de l’L2 del metro que s’executarà en els anys vinents. Aquest ha estat un dels anuncis concrets que l’alcalde Jaume Collboni ha fet en l’acte L’alcalde respon aquest dimecres a la tarda a la Fundació Joan Miró. Fins ara, a Barcelona i l’àrea metropolitana, funcionen dues línies exprés de TMB, la X1, que connecta Glòries amb la plaça de Francesc Macià, i la X2, que va des de la plaça d’Espanya fins al municipi del Prat. La de Montjuïc es dirà X3.
Tal com ha explicat l’alcalde, el nou bus unirà el Paral·lel amb l’avinguda del Carrilet i ha de servir per millorar la connectivitat entre la ciutat i la muntanya de Montjuïc, que fins al 2035 es transformarà per convertir-se en una centralitat metropolitana nova. Entre les parades que tindrà el bus hi haurà la de l’Anella Olímpica, la del carrer del Foc i la de Fira de Barcelona. A més, Collboni ha explicat que el bus 150, que uneix la plaça d’Espanya i el castell de Montjuïc, canviarà de nom i es batejarà com Montjuïc Bus.

El projecte d’ampliació de l’L2
El projecte d’ampliació de l’L2 del metro s’ha rescatat dels calaixos. De moment, no hi ha un calendari d’inici d’obres, però en els pròxims 18 mesos o dos anys es licitaran nous estudis i es refarà el projecte per uns quatre milions d’euros. Són 6,3 quilòmetres que travessen Montjuïc des de Sant Antoni fins al Parc Logístic de la Zona Franca. Collboni ha recordat que seran tres les estacions de metro que impactaran directament en la muntanya de Montjuïc, amb un pressupost d’uns 1.000 milions d’euros. S’espera que anualment viatgen en aquesta ampliació de l’L2 uns 16 milions de passatgers.