Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Bitllets d’alta velocitat a 7 euros: dates i rutes

La liberalització del servei d’alta velocitat a l’Estat espanyol ha tingut una conseqüència directa en els preus dels viatges que ofereixen les diverses companyies que operen aquest servei. Si Ouigo fa uns dies oferia bitllets a 9 euros, ara Renfe redobla l’aposta i els ven per 7 euros per a la seva low-cost, Avlo, i a 11 euros per al servei d’AVE i Alvia. Però també estan inclosos en aquesta promoció els serveis dels trens d’Euromed i Intercity.  La promoció estarà disponible per a viatges des del 23 d’octubre i fins a 2024 a tots els corredors, segons ha informat l’operador ferroviari en un comunicat.

El Superpreu és la denominació que ha triat Renfe per identificar en cada onada de les campanyes comercials els preus més baixos per desplaçar-se a totes les seves destinacions en AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity, i es poden adquirir els bitllets a través del web de Renfe. Segons ha explicat l’operador ferroviari, utilitza una eina de gestió de preus que permet als usuaris trobar més disponibilitat d’aquestes ofertes en moments vall de demanda, prioritzant l’anticipació en la compra, tal com per exemple passa amb els bitllets d’avió o els hotels.

Tren de l'AVLO, l'AVE 'low cost' / Europa Press
Tren de l’AVLO, l’AVE ‘low cost’ / Europa Press

Totes les companyies per comparar preus

Renfe: l’operador ferroviari espanyol que ha tingut fins fa uns mesos el monopoli del servei. Té servei de primera i segona classe i garantia de puntualitat.

Avlo: és el servei de baix cost de Renfe, que va començar a operar per mirar de contrarestar l’efecte de la imminent irrupció d’altres companyies.

Ouigo: és la low cost de la francesa SNF, i va començar a operar el Barcelona-Madrid -amb parada a Tarragona i Saragossa- el maig de 2022.

Iryo: és la companyia de baix cost de l’operador públic italià Trenitalia. Va començar a operar la ruta liberalitzada de Barcelona-Madrid el 25 de novembre de 2022.

Segons un estudi d’una plataforma de venda en línia de bitllets de tren, els preus han baixat un 43% en la ruta Barcelona-Madrid d’ençà de l’entrada de la competència, però, per contra, les rutes sense competència s’han disparat un 14%.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a octubre 05, 2023 | 10:02
    Ricard octubre 05, 2023 | 10:02
    Jo vull anar bé de preu a Catalunya i cap al nord. Anar a Castella no m'interessa. Ni de franc.
  2. Icona del comentari de: joandoménec a octubre 05, 2023 | 12:41
    joandoménec octubre 05, 2023 | 12:41
    Quan podrem viatjar de València a Barcelona amb una velocitat decent? Renfe vol que anem a Madrid. A mi que no m'esperen aquests malparits.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa