La comissió de govern de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar la setmana passada una inversió de dos milions d’euros per reformar els carrers de Torrent del Remei i Farigola, pròxims al Park Güell. La mesura s’emmarca en el “pla de millora” del parc, que aquest setembre també estrena canvis força reclamats pels veïns. Un dels més celebrats, la possibilitat d’entrar en bicicleta. Després de nombroses queixes veïnals i de reunions amb l’Ajuntament, els residents han aconseguit permís per poder circular-hi a primera hora i última del dia.

Els canvis van entrar en vigor l’1 de setembre. “Creuar el Park Güell ja no serà un acte de desobediència a una normativa absurda”, celebrava la vigila dels canvis un dels portaveus de la plataforma ‘Recuperem Park Güell’, l’Aidà Almirall. “La normativa s’està complint, però el problema ara és aparcar la bici fora. L’Ajuntament continua negligent i no obliga les empreses de bicis de lloguer a retirar els seus vehicles dels aparcaments, que estan saturats”, matisa dies després Almirall en conversa amb el Tot Barcelona.

La mateixa plataforma, que malgrat tot celebra el retorn de les bicis com “una primera victòria”, ha piulat recentment amb una fotografia d’algunes bicicletes en espais emblemàtics del jardí gaudinià. L’Ajuntament ha especificat a la pàgina web i també ha publicat algunes vies específiques que són fàcils per anar en bici per orientar els usuaris. “Només portem una setmana, però estem relativament contents perquè no hi ha hagut cap imprevist a l’hora d’entrar al parc”, celebra al Tot Barcelona en Xavi Elson, també membre de la plataforma veïnal.

Demanen ampliar els horaris

L’executiu de Jaume Collboni ha fet marxa enrere a la prohibició –alguns veïns havien estat multats per la Guàrdia Urbana– i per ara permet entrar la bici els veïns dels barris adjacents, els usuaris de Gaudí Més i la comunitat educativa de l’escola Baldiri Reixac. Els usuaris poden entrar-hi amb bici en les franges d’exclusivitat veïnal –entre 7 i 9 del matí i 8 i 10 del vespre– i en els horaris d’entrada i sortida d’escola, un aspecte que no acaba de convèncer del tot la plataforma d’afectats. “La nostra reivindicació era que les criatures poguessin circular pel Park Güell a qualsevol hora. Els voltants tenen pujades i baixades i és difícil que puguin aprendre a anar en bici. Ens agradaria, per exemple, que també es pogués circular pel parc durant el cap de setmana”, especifica Elson.

El veí es mostra “satisfet” amb els primers dies de flexibilització, però avisa, en tot cas, que l’entrada de bicicletes és només “la primera d’onze mesures que demanem des de ‘Recuperem Park Güell'”. El retorn de les bicis és un dels tres canvis clau que l’executiu va aprovar abans d’estiu. La idea també és que els taxis parin en una parada de busos que hi ha a tocar de la carretera del Carmel, per tal de descongestionar la zona, i que les entrades al recinte passin a ser nominals, una mesura que ja apliquen altres països europeus per als seus monuments més destacats.

Reforma de dos carrers propers

El retorn de la bici al Park Güell coincideix amb l’impuls de la reforma dels carrers de Torrent del Remei i Farigola. L’Ajuntament ampliarà les voreres i afegirà verd per “millorar-ne la mobilitat i l’accessibilitat” de la zona. Un dels canvis importants el soterrament del cablejat elèctric, que permetrà millorar l’impacte visual dels carrers. La idea, especifica l’Ajuntament en una nota de premsa, és que “tot el conjunt sigui un corredor verd que, a mig camí entre la Creueta del Coll i el Park Güell, ajudi a proliferar la biodiversitat”. L’executiu manté que invertirà 39 milions d’euros els pròxims dos anys entorn del parc, 13,7 dels quals s’haurien de destinar, segons les previsions actuals, a millorar els exteriors del parc als districtes de Gràcia i Horta- Guinardó. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa