L’associació Barcino 5G, impulsada per l’exlíder del PP a Barcelona Alberto Fernández, demana prioritzar l’ampliació de l’aeroport del Prat com una de les principals millores en matèria de mobilitat i infraestructures a la capital catalana. A banda d’ampliar l’aeroport, Fernández també apunta que s’han de dur a terme nombroses actuacions a Rodalies, el metro, els Ferrocarrils de la Generalitat i portar l’alta velocitat al Vallès per millorar la mobilitat de la capital catalana: “La mobilitat barcelonina serà metropolitana o no serà”, ha remarcat l’impulsor de l’associació Barcino 5G.
Malgrat que l’exlíder de PP creu que cal abordar diversos aspectes, situa la prioritat en la polèmica ampliació de l’aeroport del Prat. En detall, Fernández defensa que cal ampliar les pistes de l’aeroport per assolir els 72 milions de passatgers anuals, i incrementar les àrees de càrrega i descarrega. En aquest sentit, també considera que s’ha d’apostar per la terminal logística intermodal, que encara s’ha de començar a construir. La comunicació aèria de la capital catalana, però, no és l’única prioritat que fixa l’exlíder dels populars barcelonins. En matèria d’infraestructures viàries, Fernández proposa desdoblar la ronda litoral al Morrot; allargar la Diagonal des de Zona Universitària fins a Sant Feliu de Llobregat; la integració urbana de la C-31 Nord a Badalona; i cobrir la Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat, entre d’altres.

Millores en la xarxa de metro
Per connectar el nucli urbà de Barcelona amb l’aeroport, per exemple, l’exlíder del PP barceloní també considera que el govern municipal ha d’accelerar les obres del tram central de les línies de metro L9 i L10, que fa anys que s’arrosseguen. En aquest sentit, per millorar la xarxa de transport suburbana, Fernández també considera que s’ha d’ampliar algunes línies actuals, com l’L4, des de la Pau fins a Sagrera; l’L3, fins a Sant Feliu de Llobregat; l’L1, cap al Prat i Santa Coloma, i L2. A banda, també reclama actuacions en matèria de Rodalies, com ara fer el tercer túnel per sota de la Diagonal, quadruplicar vies de l’R2 entre El Prat i Castelldefels, i fer noves estacions a Montmeló, Sabadell i Terrassa.

