Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els barcelonins tornen a la ciutat després d’un cap de setmana llarg

Més de 240.000 vehicles ja han tornat a la capital catalana amb motiu de l’operació tornada per la segona Pasqua. Segons les darreres informacions del Servei Català de Trànsit (SCT), abans de les vuit del vespre, la ciutat de Barcelona ja ha rebut prop del 80% dels vehicles esperats en aquesta operació tornada. En detall, l’administració catalana calcula que al llarg de la jornada tornaran a l’àrea metropolitana barcelonina prop de 300.000 vehicles, motiu pel qual han habilitat un dispositiu especial. La intensitat de retorn ha estat “constant” des de les 17 h fins a les 19.30 h i, tot i que hi ha hagut més desplaçaments que en les mateixes dates de l’any passat, no s’han produït incidents greus a la carretera.

L’AP-7 ha estat la via que ha concentrat més mobilitat i ha presentat trànsit lent però sense retencions destacables. Les dues úniques congestions de certa consideració s’han produït per un accident a l’altura de l’Ametlla de Mar, que ha provocat cinc quilòmetres de retencions, i a l’altura de Santa Oliva, quan s’ajunten AP7 i AP2, fins a cinc quilòmetres de retencions. Per tal de fer front a les possibles congestions, des de l’administració catalana han habilitat carrils addicionals per augmentar la capacitat viària a l’AP-7 entre Montornès i Sant Celoni, a l’AP-7/B-23 entre Vilafranca i Molins de Rei i a la C-32 entre Llavaneres i Montgat.

Cotxes circulant per la ronda de Dalt / ACN
Cotxes circulant per la ronda de Dalt en una imatge d’arxiu / ACN

Menys vehicles previstos en l’operació tornada

Segons les previsions del Servei Català de Trànsit, al llarg del dia d’avui tornaran a l’àrea metropolitana barcelonina prop de 300.000 vehicles. Aquesta xifra, però, és significativament inferior a les dades registrades en l’operació sortida d’aquest cap de setmana llarg, ja que l’administració catalana va comptabilitzar que entre les 15.00 hores de divendres i la mateixa hora de dissabte gairebé 490.000 vehicles van sortir de la capital catalana i els afores. Divendres la circulació es va complicar a l’AP-7 després que un camió tingués un accident en fer la tisora a l’altura de Mont-roig del Camp, cosa que va obligar a tallar la via durant una estona. Aquest diumenge, en l’operació tornada, de moment no s’han produït incidències.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa