El plenari de l’Ajuntament de Barcelona ha tirat endavant una modificació de crèdit de 50 milions d’euros per pagar les bonificacions del transport públic. El mes passat, la modificació de crèdit va ser tombada en comissió amb els vots en contra de Barcelona en Comú i Junts per Barcelona.

En la sessió d’aquest divendres, el text del govern de Jaume Collboni ha rebut el posicionament favorable de Junts per Barcelona, ERC i Vox, mentre que el PP i Barcelona en Comú s’han abstingut. Fa uns dies, els Comuns van donar un ultimàtum a l’executiu socialista que no negociarien res amb l’alcalde si no aturen el desallotjament i l’enderroc de tres finques municipals ocupades del barri de Vallcarca. En el plenari, el regidor Guille López ha justificat l’abstenció pel projecte d’ampliació de l’aeroport.

Conveni de finançament

Concretament, s’ha aprovat l’addenda del conveni de finançament de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’Àrea de Barcelona (ATM) corresponent al 2025 i en dota els crèdits necessaris, de 50,1 milions d’euros.

Un bus especial de TMB que cobreix el tall de l’L4

Finançar part de la T-Usual i la T-Jove

Aquesta partida ha de servir per mantenir la reducció de preu que s’està aplicant a títols de transport com la T-Usual i la T-Jove. Així ho ha remarcat el tinent d’alcaldia de l’àrea econòmica del govern socialista, Jordi Valls. “És una política defensada per tots els grups majoritaris d’aquest Ajuntament”, ha valorat. Valls també ha dit que trobava el vot dels Comuns “inversemblant”.

La modificació de crèdit que el govern ha portat a votació incloïa una partida de 36,3 milions per fer front a l’increment salarial d’un 0,5% per als funcionaris, pendent des de l’any 2024. En aquest cas, la iniciativa ha rebut els vots favorables del govern, Junts i ERC; l’abstenció de Barcelona en Comú i PP, i el vot contrari de Vox.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa