Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona posa de nou sobre la taula el carril bici de la plaça de Catalunya

El carril bici de la plaça de Catalunya, posposat dues vegades els darrers anys, està de nou en l’agenda municipal. El projecte ha passat a la fase final dels pressupostos participatius de l’Eixample, que es votaran entre els dies 12 i 17 de juny. Amb una dotació de tres milions d’euros per al districte, la iniciativa veïnal perquè es construeixi aquest carril bici haurà de competir amb altres 22 propostes. I només s’executaran les més votades fins a esgotar la partida econòmica.

El cost previst del carril bici és de 700.000 euros. El projecte contempla crear un carril bici unidireccional que uneixi la plaça d’Urquinaona i la plaça de la Universitat, a través de la ronda de Sant Pere, la plaça de Catalunya i la ronda de la Universitat, amb l’objectiu de connectar després amb el carril de la Gran Via de les Corts Catalanes, diu el text de la proposta [veure aquí]. En aquests moments, el carril bici queda interromput a la plaça d’Urquinaona. I els ciclistes o es desvien per la Via Laietana o han de compartir carril amb la resta de vehicles, la qual cosa suposa “un risc per a la seguretat”.

Si el carril bici surt entre les propostes amb més votacions, dintre dels tres milions previstos per a l’Eixample, s’hauria d’executar. Teòricament, els tècnics municipals ja han analitzat tots els projectes i han introduït les esmenes necessàries, mentre que altres han quedat en el calaix, amb crítiques per part de veïns i entitats, que han acusat el govern de Jaume Collboni de bloquejar els pressupostos participatius.

Vista de la ronda Universitat des de plaça Catalunya / Ajuntament de Barcelona
Vista de la ronda de la Universitat des de la plaça Catalunya / Ajuntament de Barcelona

El projecte ja es va paralitzar l’any passat

En l’edició anterior dels pressupostos participatius, la construcció del carril bici de la plaça de Catalunya ja es va votar i va sortir com una de les iniciatives seleccionades per a construir-se, però el govern de Collboni es va oblidar d’ell, tal com ja va explicar el TOT Barcelona el gener del 2024. En aquell moment, l’Ajuntament es va justificar en el fet que volia estudiar més la seva implementació i que això no significava que es descartés. Concretament, el consistori volia valorar la connectivitat entre Ciutat Vella i l’Eixample en el marc de la reflexió sobre les rondes de Ciutat Vella, generant més espai per al vianant i per a la bicicleta. També es va parlar de l’encaix del carril bici amb les obres de la Rambla”, que han d’acabar a principis del 2027.

L’any 2021, amb Ada Colau a l’alcaldia, el carril bici de la plaça de Catalunya es va plantejar dintre d’una sèrie d’actuacions per millorar la xarxa ciclista. Llavors, la infraestructura ciclista es volia que fos segregada i que girés al voltant de la plaça -un aspecte que ara no es contempla, segons la proposta dels pressupostos participatius que es votarà- i servís per connectar l’Eixample amb Ciutat Vella.

Més notícies
Notícia: Barcelona construirà 12,4 km de carrils bici nous i en millorarà 9,3 km
Comparteix
La Diagonal és on més actuacions es faran, al costat Llobregat i Besòs com a punts clau

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa