Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona s’uneix a la Setmana Europea de la Mobilitat

L’Ajuntament de Barcelona torna a sumar-se a la Setmana Europa de la Mobilitat, que acollirà diferents activitats entre el 16 i el 22 de setembre per promocionar la mobilitat sostenible. Aquesta iniciativa, a la qual també se sumen altres ciutats europees i de l’Estat, permet veure de prop com funciona el transport públic del país. De fet, un dels principals incentius és la jornada de portes obertes als serveis de mobilitat i transport, que permeten veure com funciona per dins el centre de control de mobilitat de l’Ajuntament, les cotxeres del TRAM i el centre de formació de maquinistes de Renfe. També s’ensenya la Cuca de Llum del Tibidabo, la Torre del Rellotge del Moll de Pescadors i les cavallerisses de la Guàrdia Urbana. L’Ajuntament diu que la majoria d’activitats es van esgotar “pocs dies després d’obrir-se”, però encara es pot consultar la disponibilitat a la web corresponent.

Barcelona s’uneix a la Setmana Europea de la Mobilitat amb l’objectiu de “sensibilitzar la ciutadania sobre els beneficis de la ciutat amable i pacífica” i també, segons expliquen en la nota de premsa, per conscienciar “sobre altres usos a què es pot destinar l’espai que habitualment ocupa el vehicle privat motoritzat”. En aquesta mateixa línia, s’aposta per “conscienciar sobre la necessitat de reduir l’ús del vehicle privat motoritzat per aconseguir una ciutat menys contaminada” i per “promoure els mitjans de desplaçament més sostenibles”.

Imatge d'arxiu d'un carril bici de Barcelona | Ajuntament
Imatge d’arxiu d’un carril bici de Barcelona | Ajuntament

La Setmana Europa de la Mobilitat entra en contradicció amb altres iniciatives com l’exhibició de la Fórmula 1 al passeig de Gràcia, però l’Ajuntament insisteix a remarcar la importància d’aquestes iniciatives i recorda que té en marxa el Pla de mobilitat urbana (PMU), que marca l’estratègia política de la ciutat i aprofundeix altre cop en la mobilitat sostenible.

Altres activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat

La Setmana Europea de la Mobilitat agrupa una cinquantena d’entitats vinculades a la mobilitat sostenible. Algunes d’elles, com ECOM, moviment impulsat per persones amb discapacitat física, hi participen amb diferents tallers. L’entitat Biciclot, que renova bicicletes de segona mà, organitza una gimcana infantil. També hi ha la bicicletada ‘Tornada a l’escola en bicicleta: mobilitat sostenible per a les famílies’, que organitza la Kleta el 20 de setembre.

Més notícies
Notícia: Trànsit posa dos nous radars de tram al Túnel de Vallvidrera
Comparteix
La decisió s'ha pres després que s'hi han registrat 25 accidents amb víctimes durant els últims cinc anys
Notícia: Adif resol la incidència que ha afectat el servei d’alta velocitat a Sants
Comparteix
Els problemes s'han resolt a dos quarts de tres de la tarda i la situació torna progressivament a la normalitat
Notícia: Barcelona tindrà una segona línia de bus exprés de TMB, la X2
Comparteix
La nova ruta ràpida de l'empresa metropolitana substituirà la línia 165, que fa el recorregut entre la plaça d'Espanya i El Prat del Llobregat
Notícia: Junts aposta per arribar a acords “concrets” amb Collboni
Comparteix
Jordi Martí lamenta que l'alcalde "no sap què vol fer amb Barcelona ni amb qui”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa