La capital de Catalunya recuperarà un trajecte d’alta velocitat amb una important ciutat francesa. Barcelona tornarà a tenir alta velocitat amb Tolosa de Llenguadoc, la quarta ciutat més poblada de França. Renfe planteja obrir una tercera ruta d’alta velocitat que connecti les dues ciutats i que compti amb parada a Girona, Figueres, Perpinyà i Carcassona; l’operador ferroviari assenyala que els trens circularan d’abril a setembre tot i que s’espera ampliar l’operativa més endavant.
Aquesta connexió unirà les dues ciutats en 3 hores i 30 minuts de trajecte i complementarà les rutes ja existents de Marsella i Lió. Amb Tolosa de Llenguadoc i Carcassona, ja seran fins a onze ciutats de l’estat francès que tindran servei d’AVE i l’operador ferroviari espera poder operar fins a Paris “com més aviat millor amb els seus trens d’alta capacitat AVE S- 106, quan Talgo completi la seva homologació”, en declaracions que recull l’Agència Catalana de Notícies.

La burocràcia per fer real la connexió entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc
Per poder connectar les ciutats Renfe ja ha presentat a l’Agència Ferroviària de la Unió Europea la sol·licitud d’extensió del Certificat de Seguretat per poder operar fins a Tolosa. L’operador ferroviari ha presentat un pla de negoci en el qual hi ha una freqüència diària d’anada i una altra de tornada i una sol·licitud d’horaris que permeti connectar aquesta oferta amb la resta de la d’AVE a Espanya i França per optimitzar el servei ferroviari. Un cop Europa doni llum verda a Renfe, l’operador formarà els maquinistes i interventors i anunciarà la dat de posada a la venda dels bitllets i quan s’iniciarà el servei.
Aquesta nova connexió és un pas més de Renfe per establir-se com al primer operador en connexions entre l’estat espanyol i el francès oferint, a partir de la primavera, sis freqüències diàries que connectaran 17 ciutats.