Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona construirà 12,4 km de carrils bici nous i en millorarà 9,3 km
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que intervindrà en més de 20 km (21.770 metres) de carrils bici de la ciutat en els pròxims anys. Així ho ha anunciat el consistori en un comunicat en el qual celebren les intervencions que se sumaran als 20.640 metres executats, fent que durant el mandat de Jaume Collboni (fins al 2027) s’hagin executat un total de 42.410 metres de carril bici. En roda de premsa, la primera tinenta d’alcaldia i responsable de l’àrea d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha assenyalat que “Barcelona té una de les xarxes ciclables més importants de l’Estat i volem continuar creixent i millorant la mobilitat sostenible” i destaca que aquestes intervencions promogudes per l’Ajuntament de Barcelona busquen “que Barcelona tingui una infraestructura ciclista, més àmplia, més connectada i més segura”.

Durant el mandat de Jaume Collboni està previst que es construeixin 12.390 metres de carrils bici nous i està previst que es millorin 9.380 metres quilòmetres de carrils existents en vorera baixant-los en calçada. Unes intervencions que se sumen a les ja impulsades per l’administració de l’Ajuntament de Barcelona que ha construït uns 15,4 km de nous carrils bici i els 5,24 km millorats.

Les actuacions més destacades dels nous carrils bici

Montjuïc

A Montjuïc és on es farà el gruix de la construcció de nous carrils bici. Concretament es construirà un carril bici bidireccional de 6,6 quilòmetres a la muntanya de Montjuïc, un fet que suposarà una facilitació i millora de la connexió ciclista. L’eix d’aquest carril bici unirà la Font Màgica i el Poble-sec, connectant alguns dels principals equipaments de la zona com poden ser l’Anella Olímpica o el Poble Espanyol.

Poblenou

El segon tram de construcció on més carril bici es faran serà al carrer de Badajoz. Es construiran un total d’1,6 km de nou carril bici que connectaran el carril existent al carrer de la Independència i connectarà directament el litoral i el Guinardó de la capital catalana.

Passeig de Joan de Borbó

L’Ajuntament de Barcelona també farà diverses actuacions a Ciutat Vella, concretament al passeig Joan de Borbó, que es connectarà amb la Via Laietana i “connectarà les places de Correus i d’Idrissa Diallo amb la d’Urquinaona i tota la xarxa ciclista de l’Eixample”. Concretament, el consistori barceloní allargarà 160 metres el carril de Joan de Borbó i baixarà el carril de la vorera a Pas sota muralla. Aquestes actuacions permetran connectar el litoral de Barcelona amb la Vila de Gràcia.

Passeig de Gràcia

Un dels aspectes claus seran els 75 metres que separen el passeig de Gràcia i el carrer de Bonavista, que permetrà connectar l’eix ciclista de l’Eixample amb la Vila de Gràcia pacificada. Les obres permetran connectar la via que avui en dia queda interrompuda a la plaça del Cinc d’Oros.

mobilitat a la ciutat, bicing, Smou, sostenibilitat, transport
Servei de Bicing al barri de Les Corts / Jordi Play

La Diagonal, la gran protagonista

L’avinguda Diagonal serà l’epicentre de les millores de la xarxa viària de la capital catalana. Entre els carrers de la Ciutat de Granada i de Josep Pla l’Ajuntament de Barcelona baixarà a la calçada el carril bici de la Diagonal a l’altura del districte de Sant Martí, els barris del Poblenou entre les Glòries i el mar. Per altra banda, concretament a l’altre costa de Barcelona, l’Ajuntament allargarà el carril bici que connecta la capital catalana amb Esplugues de Llobregat. Concretament, es construirà un nou carril bici bidireccional de 565 metres que connectarà Esplugues i les pistes esportives de la Universitat de Barcelona, al costat mar de la Diagonal.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anselmo a febrer 12, 2025 | 06:05
    Anselmo febrer 12, 2025 | 06:05
    Barcelona no es plana como Amsterdam.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa