L’Ajuntament de Barcelona ha ampliat el carril bus de la Diagonal d’entrada a la ciutat amb 400 metres més. Concretament, s’ha habilitat un nou tram de carril bus entre els carrers d’Albert Bastardas i l’avinguda del doctor Marañón, on els vehicles podran enllaçar amb la via a tocar del carrer d’Alfons Florensa.
El 2 d’agost passat, es va estrenar el carril bus de la B-23, que connecta Sant Feliu de Llobregat amb la Diagonal. Es tracta d’una infraestructura estratègica que ha de permetre que els autocars i busos interurbans que entren a la capital catalana ho facin fins a 15 minuts més ràpid. En còmputs anuals, això pot suposar un estalvi d’uns 450.000 euros i que els usuaris guanyin unes 30.000 hores.
El carril de la B-23, un cost de 20,8 milions
El carril té set quilòmetres de llargada i una amplada de 3,5 metres. Ha costat uns 20,8 milions d’euros que han pagat el Govern català i el govern de l’Estat, a través dels fons europeus Next Generation.
Per aquesta part de la B-23 hi circulen cada dia uns 100.000 vehicles i uns 700 busos, que transporten cada any uns quatre milions de viatgers, procedents de l’Anoia, el Baix Llobregat, el Bages i el Vallès.

Fins a la plaça de la Reia Maria Cristina
Segons l’Ajuntament de Barcelona, el nou carril bus amplia el corredor de la B-23 fins a la plaça de la Reina Maria Cristina. Entre la B-23 i el carrer d’Albert Bastardas, és a dir el tram inaugurat a principis d’agost, el carril bus està situat a l’esquerra. Entre Albert Bastardas i Gregorio Marañón, el nou carril se situa a la dreta. Després de Gregorio Marañón, i durant uns 50 metres, no hi ha carril bus “per facilitar el trenat del trànsit cap al lateral de la Diagonal”. I a partir d’Adolf Florensa, el carril bus reapareix a la dreta del tronc central de la Diagonal, un carril existent des del 2012, fins a la plaça de la Reina Maria Cristina.
D’altra banda, el tronc central de la Diagonal, en sentit al centre, torna a comptar amb un carril bus entre el carrer de Numància i la plaça de Francesc Macià, a més del carril bus situat al lateral. De sortida de la ciutat, entre Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià hi ha un doble carril bus per facilitar l’operativa dels busos urbans que hi tenen les seves parades i la circulació de la resta del transport públic. A partir de l’avinguda de Sarrià, es manté el carril bus fins a quasi al final de la Diagonal.