Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Arrenca la nova fase d’ampliació de l’L8 amb l’excavació dels pous

La nova fase del perllongament de l’L8 ja està en marxa. Aquest dilluns al vespre ja va arribar una de les màquines de grans dimensions a la zona de Consell de Cent, cantonada amb Urgell, per començar els treballs de construcció d’una de les sortides d’emergència. Es tracta d’una màquina ‘hidrofresa’, encarregada de perforar el sòl i que començarà els treballs d’excavació a la primavera que ve. Les afectacions se centraran, principalment, al costat mar de la cantonada. Aquest nou inquilí del carrer ha provocat el rebuig entre els veïns, que veuen com darrerament s’han aixecat pantalles al voltant de les obres per esmorteir el soroll de la màquina en qüestió. Per aquests motius, els veïns de la zona hauran de conviure amb moltes més molèsties en el seu dia a dia. És per això que el Departament de Territori lamenta que l’impacte dels treballs a la zona és “inevitable” i avisa que seran els treballs més sorollosos de les actuacions que es faran a la zona.

Els més afectats seran els veïns del carrer Urgell, ja que el tipus de sòl és diferent i la profunditat d’excavació, superior, per la qual cosa és necessari usar la hidrofresa, que treballa contínuament i genera soroll. Tot i això, s’ha intentat minimitzar les molèsties amb la instal·lació de pantalles acústiques de fins a sis metres per a reduir al màxim el nivell de soroll. La previsió és que a la primavera de l’any que ve es comenci l’excavació del pou, amb les pantalles ja construïdes, la qual cosa reduirà l’afectació acústica.

Aquest serà el recorregut del perllongament de la L8 dels FGC / Generalitat
Aquest serà el recorregut del perllongament de la L8 dels FGC / Generalitat

Molèsties a Gran Via

En canvi, a la zona de Gran Via el mètode serà diferent i les obres trigaran més a començar, a partir del primer trimestre del 2026. Tot i que no deixarà de ser una obra aparentment similar, s’usarà el mètode de doble cullera perquè el terreny és “més excavable”. En aquesta zona, s’ha rebaixat el terreny en quatre metres i s’hi habilitarà un gran espai on ubicar la tuneladora, cosa que no deixa de significar que les molèsties per als veïns aniran a més a mesura que s’acostin les obres.

Concretament, el pou d’atac està situat entre els carrers Llançà i Vilamarí, i té la galeria d’extracció de terres al carrer Llançà. Des d’allà, començarà a treballar la tuneladora per perforar un tram total de 3,7 quilòmetres de túnel, d’uns 10 metres de diàmetre, fins a l’estació de Gràcia. Els treballs tindran lloc de dilluns a dissabte en horari laboral i és possible que en alguns moments se superi el límit de decibels permesos per normativa, tot i que sempre amb el vistiplau del Medi Ambient, puntualitzen fonts de Territori.

Més de 13.000 inspeccions tècniques

Amb motiu dels treballs de la construcció del nou tram de l’L8, que permetrà unir les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, es duran a terme 13.523 inspeccions a habitatges i locals ubicats en zones d’influència de les obres del túnel i de les estacions. Les proves van començar la primavera de l’any passat i consistiran en l’auscultació de les infraestructures properes -com els túnels de l’1 i l’L3 de Plaça Espanya, l’encreuament amb els túnels de Rodalies i l’AVE o el túnel de l’L5, entre d’altres. A més també es comprovarà l’estat de 442 edificis i del monument de la Plaça Espanya, l’edifici de l’Escola Industrial i les estructures catalogades.

Les obres del perllongament de FGC tenen un cost total de 412 milions d’euros i inclouen la construcció de dues noves estacions: Hospital Clínic i Francesc Macià. A més, les estacions de Gràcia i plaça Espanya seran remodelades. S’hi espera una demanda anual de 19,5 milions de passatgers, uns 70.000 diaris.

Més notícies
Notícia: Daniel Mòdol: “Ni el PSC té clar que vulgui connectar el tramvia”
Comparteix
ENTREVISTA a l'arquitecte, urbanista i exregidor de l'Ajuntament de Barcelona: "L'únic motiu pel qual no es fa nou habitatge a Barcelona és la reserva del 30%. Cal eliminar-la"
Notícia: Arrenca la “maquinària” per al nou Hospital Clínic de Barcelona: totes les dates clau
Comparteix
L'any 2026 s'impulsarà un concurs internacional per redactar el projecte, que haurà d'entrar en funcionament l'any 2035, amb parada de metro inclosa
Notícia: L’aeroport del Prat oferirà més de 25 milions de places aquest hivern
Comparteix
Itàlia i Alemanya són els països europeus amb major creixement i Àsia Pacífic incrementa la seva oferta amb un 15,7% més de seients
Notícia: Barcelona es desmarca de la política migratòria de la Comissió Europea
Comparteix
Collboni avisa que el model de deportacions de l'extrema dreta, que Von der Leyen s'ha obert a "estudiar", va en contra dels valors fundacionals de la Unió Europea

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa