Després de mesos d’incerteses, en els quals semblava que les bonificacions del transport públic vigents des de setembre del 2022 podien acabar-se, finalment la rebaixa d’un 50% a títols com la T-Usual i la T-Jove es mantindrà al llarg de tot l’any vinent en el sistema tarifari integrat de l’àrea de Barcelona.
El dissabte passat, el grup dels Comuns al Parlament va tancar un acord amb el govern de Salvador Illa per mantenir la rebaixa del 50% a la T-Usual i la T-Jove i la gratuïtat de la T-16 per als infants i joves, fins que compleixin els 16 anys, durant tot el 2025. D’altra banda, el govern de l’Estat mantindrà també les bonificacions que aplica al transport públic (Renfe, amb la gratuïtat per Rodalies i la mitjana distància pels viatgers freqüents), però només durant sis mesos, va aprovar el Consell de Ministres el dia 23 de desembre.

Dels 21,35 euros de la T-Usual als 42,70 de la T-Jove
Ara, la T-Usual costa 21,35 euros (amb viatges il·limitats durant 30 dies en una zona, la que inclou la ciutat de Barcelona), mentre que per la T-Jove es paga 42,70 euros (amb viatges il·limitats durant tres mesos per totes les zones del sistema tarifari integrat). El que està per veure encara és si l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un consorci interadministratiu presidit per la Generalitat i del qual formen part també l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, decideix aplicar la pujada de l’IPC o similar a les tarifes. Així, per exemple, ho va fer l’any passat, quan es van mantenir les bonificacions, però els preus es van apujar un 6,75%. En principi, serà aquest divendres 27 quan l’ATM donarà a conèixer les tarifes definitives.
Les bonificacions que s’aplicaran l’any vinent i que, en el cas de la ciutat de Barcelona, permeten viatjar amb metro, bus i tramvia, entre altres transports, no preveuen ajuts per títols com la T-Casual, que ara costa 12,15 euros i permet a l’usuari fer 10 viatges, i el bitllet senzill, amb un import actual de 2,55 euros.