Les aplicacions T-mobilitat i Cartera T-mobilitat per a iPhone tornen a estar disponibles a l’App Store, després d’uns dies en què la botiga virtual les havia retirat temporalment de la botiga d’Apple per una sol·licitud documental de la UE. De seguida, l’ATM de Barcelona va proporcionar la documentació sol·licitada i “ha estat en contacte permanent amb l’empresa tecnològica per agilitzar el procés”, ha explicat l’ATM en un comunicat, en què remarca que les aplicacions ja es van poder descarregar novament dilluns a la tarda. De fet, la incidència no ha afectat en cap moment les persones que ja tenien les aplicacions instal·lades, que han pogut continuar utilitzant-les amb normalitat. La setmana passada, la multinacional tecnològica Apple anunciava que excloïa ‘sine die’ l’aplicació de la T-Mobilitat de la seva botiga virtual, després que les autoritats europees requerissin una documentació a la tecnològica nord-americana. En aquestes situacions Apple aplica el seu ‘modus operandi’ i desconnecta les aplicacions de la seva botiga virtual.
Dificultats amb Apple des del primer dia
De fet, no va ser fins a finals del 2024 que la validació de la T-Mobilitat en aquests dispositius va estar disponible per a tots els viatgers. La introducció de la T-Mobilitat als mòbils amb sistema operatiu IOS va ser molt més lenta que als d’Android a causa de la burocràcia. L’estiu de 2024, l’ TM va presentar al·legacions a l’acord entre la UE i Apple per obrir la tecnologia NFC a les botigues físiques, perquè aquest acord deixava fora la possibilitat d’accedir al transport públic. L’ATM va ser l’única entitat del sector del transport públic que va presentar al·legacions per permetre que les NFC es poguessin utilitzar en aquest àmbit. Des de l’arribada de la T-Mobilitat, el gener de 2022, els usuaris ja poden comprar, validar i fer totes les gestions amb el mòbil, a través de la TMB App, i oblidar-se de portar diversos títols a la cartera. Amb la tecnologia sense contacte, s’estalvia temps en les compres i validacions dels títols.