Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’AMB aposta per estendre la moto compartida i superar el fracàs a Barcelona

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha atorgat a cinc empreses un total de 9.950 llicències de moto elèctrica compartida i poder donar la volta al fracàs que va suposar la seva implementació a la capital catalana. Aquesta forma de mobilitat, una aposta sostenible, s’estendrà a ciutats de l’entorn metropolità com són Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. El vicepresident de Mobilitat de l’AMB, Carles Cordón, destaca que és “la fórmula ideal es que es vagin sumant més municipis perquè el projecte tingui sentit i es pugui garantir l’èxit”.

A partir d’aquest dimecres 30 d’octubre es començarà a desplegar el servei de manera gradual fins al seu desplegament complet, previst per a finals d’any. El nombre de llicències busca revertir el fracàs que va suposar la moto compartida a Barcelona, quan l’any 2020 gaudia de 7.000 llicències, però que a poc a poc ha anat decreixent fins a les 2.000. Un aspecte que Cordón considera clau és que el ‘motosharing’ es “consolidi” a altres municipis, un fet que donaria sentit al projecte.

Per a implantar aquest servei a l’àrea metropolitana, el 72,73% de les llicències es quedaran a Barcelona, o dit d’altra manera, 7.237 vehicles, mentre que les altres 3.000 llicències es repartiran per la resta de ciutats: 1.070 motos a l’Hospitalet, 826 a Badalona, 362 a Santa Coloma, 155 a Esplugues, 155 a Sant Adrià, 78 a Sant Feliu de Llobregat i 68 a Sant Just Desvern.

Alcaldes de l’àrea metropolitana amb les motos elèctriques compartides | Jordi Pujolar (ACN)

La mobilitat sostenible, l’altre gran objectiu

Més enllà de promoure la utilització de la moto compartida i revitalitzar el projecte, el vicepresident de Mobilitat de l’AMB ha destacat que aquestes noves llicències i expansió de la utilització de la moto compartida servirà per a promoure la “mobilitat sostenible, elèctrica, segura i compartida” ajudant a reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle generat pels vehicles i reduir la presència de vehicles privats, ajudant de forma directa a una millora de la salut pública, el foment de la intermodalitat i a canviar els hàbits de la ciutadania de l’àrea metropolitana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa