La segona fase de les obres de la Via Laietana no deixa de ser un trencaclosques per l’administració de Jaume Collboni. El caos circulatori que ha causat la pèrdua del carril de pujada, i només tenir un de baixada, ha convertit aquesta artèria de la ciutat de Barcelona en un infern sobre la terra, i en comptes d’agilitzar el trànsit, l’alenteix.
És per això que l’Ajuntament farà canvis. Just abans d’arribar al passeig de Colom, s’ha habilitat un doble carril de circulació, abans del darrer semàfor de Via Laietana, i s’ha eliminat el pas de vianant a l’altura de Jaume I, un fet que facilitarà el gir dels vehicles i que obligarà els vianants a agafar el pas a l’altura del carrer del sotstinent Navarro. Per poder adaptar-se a aquests canvis de mobilitat, la programació dels semàfors de Via Laietana ha patit un canvi en la seva programació.
A més s’han substituït les barreres de protecció que hi havia per unes altres que puguin desplaçar-se amb facilitat.
Canvis futurs
Aquests ajustos a la mobilitat no seran els únics. L’Ajuntament planeja fer-ne més, com habilitar un doble sentit de circulació entre la plaça d’Idrissa Diallo i el carrer de la Fusteria, augmentar els panells informatius que recomanen agafar el sentit de circulació alternatiu, pel passeig de Picasso. Des del consistori també volen habilitar el gir a l’esquerra a pla de Palau i poder connectar passeig de Borbó amb Marqués de l’Argentera.
Finalment, l’Ajuntament vol modificar la programació dels semàfors a l’altura del carrer de Joaquim Pou i traslladar els passos de vianants de Via Laietana número dos, i desplaçar-los fins al passeig de Colom, una actuació que està supeditada a les obres de l’L4 del metro de Barcelona.
Un carrer polèmic
Les obres a la Via Laietana estan sent un maldecap polític. TriasXBCN ha estat el grup més crític amb aquestes obres, fins a qualificar-les de “risc vital“, ja que els embussos, recurrents, a Via Laietana feien que l’avenç de les ambulàncies i serveis d’emergència quedessin alentits o parats.