La T-Usual i la T-Jove mantindran els mateixos preus que fins ara. És a dir, la T-Usual d’una sola zona tindrà un cost de 22 euros, i la T-Jove costarà 44 euros. Aquest és el resultat, entre d’altres, de l’estira-i-arronsa que han mantingut Junts i el PSOE als despatxos de Madrid. Després del naufragi del decret òmnibus de Sánchez la setmana passada a causa dels vots dels de Carles Puigdemont i PP -el qual, entre altres mesures, prorrogava els descomptes del transport públic- l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) es va reunir d’urgència per donar llum verda als nous preus, que ja no comptaven amb la bonificació del 30% que atorgava el govern espanyol. Ara bé, aquest mateix dimarts, Junts i PSOE han arribat a un acord in extremis per a un nou decret que inclou, entre d’altres, els descomptes del transport públic.
En aquella mateixa reunió d’urgència de l’ATM, formada per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), es va introduir una clàusula que especificava si entre aquesta data i el 6 de febrer es tornava a produir una altra modificació -com acabarà passant després de l’acord entre Junts i PSOE- els nous preus serien recalculats automàticament. Tenint en compte que el consistori ja havia anunciat el manteniment de la seva bonificació del 20% respecte als títols de transport públic, el nou decret acordat entre la formació de Carles Puigdemont i el cap de l’executiu espanyol, Pedro Sánchez, recupera també la bonificació estatal del 30% respecte als títols integrats afectats: la T-Usual i la T-Jove. És a dir, els dos títols més utilitzats de Barcelona mantindran els preus.

Els nous preus
A causa de l’acord pel nou decret, la T-Usual d’una zona mantindrà un preu de 22 euros i la T-Jove tindrà un cost de 44 euros. En cas de no haver arribat a aquesta entesa, els preus s’haurien disparat prop d’un 60%, enfilant-se fins als 35,25 euros la T-Usual i als 70 euros el bitllet per als joves. Així doncs, l’acord in extremis entre Junts i Sánchez ha permès mantenir les bonificacions d’aquests dos títols de transport públic.