Les obres per connectar els tramvies per la Diagonal segueixen avançant, ara ja amb l’aval del nou alcalde, Jaume Collboni, que aquest matí ha certificat que acabarà la infraestructura. El nou tram afecta els encreuaments de l’avinguda Diagonal amb els carrers de Sicília i de Sardenya, que estaran tallats al trànsit. Tot plegat farà alhora que el carrer d’Aragó, el més transitats de la ciutat -prop de 80.000 vehicles diaris segons dades municipals–, perdi diferents carrils de circulació en el tram en obres. Fins a mitjans de juliol, els cinc carrils actuals es convertiran en tres, mantenint-ne el carril bus. I de juliol a inicis de setembre, els tres carrils de circulació passaran a ser-ne només dos.
D’altra banda, els vehicles que circulin per l’encreuament del carrer de Sicília amb Diagonal es desviaran pels carrers d’Aragó, Roger de Flor i València per a després reincorporar-se de nou al carrer de Sicília. A partir del 17 de juliol i durant pràcticament tota la segona quinzena del mes, el tram del carrer de Sicília i el tram lateral muntanya de l’avinguda Diagonal quedarà sense sortida. D’altra banda, seguint el mateix calendari, es tallarà el carrer de Sardenya entre Aragó i el costat mar de Diagonal. El desviament de la circulació es farà pels carrers d’Aragó, Nàpols, Consell de Cent amb posterior reincorporació pel carrer de Sardenya. Alguns d’aquests carrers poden viure canvis de circulació provisionals per facilitar els serveis. Les bicicletes, per cert, no quedaran afectades i se’ls oferirà un carril alternatiu en els mateixos trams en obres.

Polèmiques negociacions amb el tramvia pel mig
El tramvia ha estat un dels motius que ha servit per justificar o qüestionar els diferents pactes que s’han forjat a Barcelona. ERC ha defensat que el govern independentista frustrat tenia com a objectiu, tot i la negativa de Xavier Trias, garantir la infraestructura. Unes pretensions que el mateix Trias ha matisat hores després, assegurant que el que s’havia acordat era buscar “alternatives” al traçat actual. Sigui com sigui, el tramvia s’ha posat d’exemple per contraposar el seu acord amb el de Collboni i el PP.
Una de les peticions de Daniel Sirera al PSC per fer alcalde el seu candidat era, justament, aturar l’obra. Una petició que no escoltarà Collboni, compromès amb la unió els trams del Besòs i el Llobregat que va dissenyar l’executiu de Colau. Tant Collboni com Sirera, de fet, han aclarit que el full amb les propostes dels populars conté una sèrie de peticions del PP, però que en cap cas suposen un acord d’investidura que calgui seguir fil per randa. I per començar, la petició del tramvia queda desestimada, ja que el nou alcalde sembla compromès a acabar l’obra.