Vallcarca està convertint-se en una zona calenta per a l’Ajuntament de Barcelona. El desallotjament de les barraques d’aquest barri va posar més llenya al foc de la crisi de l’habitatge. Ara, el consistori barceloní ha llençat un ultimàtum als habitants dels dos blocs i el local de Vallcarca de titularitat municipal ocupats: hauran d’abandonar a les finques el 2 de juliol. Concretament, dos edificis estan ubicats a l’avinguda Vallcarca i una nau situada al carrer Farigola.
L’Ajuntament assenyala que si les persones no marxen l’administració sol·licitarà l’autorització judicial per poder executar el desnonament. En declaracions recollides per l’ACN, el Sindicat d’Habitatge de Vallcarca ha assenyalat que la decisió de l’Ajuntament comporta que es quedin sense casa quaranta veïns, entre els quals hi ha fins a tretze menors. El sindicat, a més, ha fet una crida a la mobilització i ha llençat una advertència al consistori assegurant que “no passaran”.

Vallcarca, barri calent
Des de l’Ajuntament intenten apagar el foc i assenyalen que la recuperació d’aquestes finques es planteja per què “estan ocupades de manera il·legal des de fa uns sis anys” i s’ha detectat que hi ha “situacions d’infrahabitatge amb risc greu per a les persones que hi resideixen, tal com han valorat els serveis municipals”. Fonts municipals assenyalen que aquestes finques les va adquirir l’administració l’any 2015 després d’un procés d’expropiació impulsat pels anteriors propietaris i ha advertit que fa més de dues dècades -des de l’any 2002- que tenen diverses afectacions, motiu pel qual no poden assignar-se a un altre ús ni rehabilitar-les. “L’única alternativa respecte a aquestes finques era i és enderrocar-les”, assenyala una administració barcelonina que alerta que “en aquesta situació d’afectació urbanística, l’Ajuntament no pot garantir la seguretat i bon estat de les finques i, per tant, evitar riscos per a les persones”.