Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La mesura antiincendis que tots els pisos nous hauran de tenir el 2027
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona preveu introduir una mesura de seguretat en tots els habitatges de nova construcció a partir del 2027. En concret, es tracta de la instal·lació de detectors de fum, una millora que per fer-la obligatòria requeriria la modificació de l’ordenança municipal de prevenció d’incendis. Aquesta iniciativa és una de les mesures previstes en el Pla Estratègic de Bombers 2026-2035 per adaptar-se als nous riscos urbans, tecnològics i climàtics, presentat aquest dimecres per l’alcalde Jaume Collboni.

Segons ha defensat el batlle socialista en unes declaracions recollides per l’ACN, el detector de fum és una mesura “força assequible”, amb un cost d’uns 10 euros o poc més, i “senzill d’instal·lar a casa”. “En cas d’incendi fa saltar una alarma perquè qui viu al domicili s’assabenti que té foc i pugui trucar als Bombers”, ha assenyalat, tot indicant que l’administració barcelonina col·locarà aquests aparells als 12.000 pisos de protecció oficial a la ciutat i recomanarà a la població que se’ls instal·lin a casa.

La mesura s’emmarca en l’eix del pla que té per objectiu “apoderar els ciutadans en la prevenció i l’autoprotecció”. “El millor incendi és aquell que no comença. I en cas de començar, el detector salva vides”, ha recalcat sobre els detectors el Cap del Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS), Sebastià Massagué.

L'alcalde Jaume Collboni presenta la proposta per fer obligatoris els detectors de fum en tots els pisos de nova construcció / Laura Fíguls (ACN)
L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, presenta la proposta per fer obligatoris els detectors de fum en tots els pisos de nova construcció / Laura Fíguls (ACN)

Més plantilla per fer front a un augment dels serveis

En la presentació d’aquest pla estratègic dels Bombers de Barcelona, també s’ha anunciat un augment de la plantilla fins als 800 bombers operatius -ara és de 775, dels quals 703 són operatius- i la construcció un nou Centre de Coordinació Operativa d’Emergències. Aquest equipament se situarà a l’àmbit de les Tres Xemeneies, al Poble-sec, i que substituirà la sala del carrer de Lleida. La licitació es preveu per al pròxim juny, de manera que les obres podrien començar el gener de l’any que ve.

Segons les darreres xifres, el cos va fer 26.041 serveis durant el 2025, un 41% més que el 2017. Massagué ha destacat que han incrementat molt els salvaments, aquells serveis destinats a rescatar persones o animals en situacions com accidents de trànsit o en què han quedat atrapats en habitatges o ascensors, entre altres casuístiques: el 2025, se’n van fer 10.248; el 2017, 5.890.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa