Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Zeroport demana aturar la nova terminal ferroviària del Port de Barcelona

La plataforma Zeroport ha presentat al·legacions al Pla Director Urbanístic (PDU) que ha de permetre una nova terminal ferroviària amb tres estacions, diverses infraestructures viàries i l’ampliació, en definitiva, de la zona logística del port. L’entitat assegura que es tracta d’un pla “obscur” per fer-ne una ampliació “sostenible”, però amb “més megainfraestructures per trinxar més encara el Delta del Llobregat”. Alhora, pronostiquen un “augment dels vehicles i de la contaminació a l’àrea metropolitana” i asseguren que “només beneficiarà el port i les seves concessionàries”.

Una de les claus per justificar aquest projecte és la rebaixa d’emissions de CO₂, gràcies a l’augment del transport de mercaderies amb tren que, en principi, haurà de substituir molts dels camions que les transporten ara. En tot cas, Zeroport critica que el PDU amaga que a l’àrea metropolitana “hi circularan un 27% més de vehicles” i que, per tant, hi haurà “més contaminació”. La plataforma també justifica el seu neguit al·legant que el pla contempla “una terminal on entraran i sortiran camions a carregar i descarregar” i també consta una ampliació “de la zona logística del Prat fins a ocupar la totalitat dels terrenys disponibles”. Tot plegat els fa pensar que s’està promocionant una sostenibilitat “falsa” que acabarà amb “més contaminació a l’àrea metropolitana”.

Afectacions al delta del Llobregat

D’altra banda, Zeroport assegura que el PDU afecta l’antiga i nova llera del Llobregat. “Hi ha nombrosa jurisprudència europea i espanyola que obliga que les IBA siguin espais naturals protegits”, apunten en el comunicat. A més, s’apunta que el nou pla es basa “en una declaració d’impacte ambiental caducada (2007)” i que “no preveu la necessitat de fer nous estudis d’impacte ambiental, quan afecta l’antiga i la nova llera del riu a tocar dels espais naturals protegits”. A més, es critica que els espais verds que no es faran a l’antiga llera es traslladen al Prat, en una zona que, apunten, està destinada a l’agricultura de proximitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa