Nou capítol en el torcebraç interminable que sembla mantenir el sector del taxi amb els VTC. Acostumats als forts desplegaments que el col·lectiu negre-i-groc ha protagonitzat en els darrers temps a Barcelona, aquest cop ha estat el torn dels conductors que treballen amb plataformes com Uber, Cabify o Bolt, que emulant els seus homòlegs taxistes han convocat una marxa lenta pels carrers del centre de la capital catalana. Tot amb l’objectiu de mostrar el seu malestar amb els darrers acords que el Govern està pactant amb el sector del taxi i que, no només els afecten de ple, sinó que podrien suposar l’estocada definitiva a la viabilitat d’aquest tipus de servei.
Prop de 600 vehicles de transport amb conductor, segons la Guàrdia Urbana, un miler, segons UNAUTO VTC Catalunya, participen en la manifestació d’aquest dimarts, que ha arrencat a dos quarts d’onze a l’estació de França i que ha estat impulsada l’associació majoritària dels conductors amb llicències VTC Unauto, juntament amb l’Associació Aurora Catalana VTC i el Sindicat Lliure de Transport (SLT). La previsió és que després de passar pel passeig de Lluís Companys i aturar-se just davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), els conductors tornin a l’avinguda del Marquès de l’Argentera, on deixaran els vehicles i continuaran cap a la plaça de Sant Jaume. Allà es llegirà un manifest, abans de baixar per Via Laietana fins al passeig de Colom i la plaça de Drassanes.
Primavera de mobilitzacions per la supervivència
Cal recordar que aquesta manifestació forma part d’un calendari de mobilitzacions que va començar el passat 3 de març, coincidint amb el primer dia del Mobile World Congress (MWC), i que pretén denunciar que la Generalitat, “en connivència amb Elite Taxi, ha decidit esborrar del mapa al sector a Catalunya“. En aquests termes s’expressen des d’Unauto, que asseguren que la nova llei per regular el transport de persones viatgeres en vehicles de fins a 9 places que està preparant el Departament de Territori és el “quart intent del Govern de restringir l’activitat de les VTC en favor del monopoli del taxi”.
Unauto lamenta que la nova regulació pretengui “prohibir els serveis urbans a les VTC i eliminar les plataformes de mercat” i recorda que el sector ja estava limitat per la precontractació de 15 minuts. A més, asseguren que els canvis normatius s’han negociat “d’esquena al sector de les VTC”. Per tot això, demanen a la Generalitat que “compleixi amb la seva obligació i doni seguretat jurídica a les 3.000 autoritzacions de VTC que operen a Barcelona”.