Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Patronal i plataformes de VTC alerten del sisme laboral que suposarà la llei del taxi
  • CA

La proposició de llei per al sector del taxi s’ha presentat oficialment aquest dijous al Parlament. El projecte compta amb el suport dels grups del PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP i ara entra en un procés de negociació i modificacions que culminarà en els pròxims mesos amb el nou reglament. La satisfacció per l’avenç en el nou marc legislatiu del sector que han manifestat tant els partits polítics implicats com Élite Taxi contrasta -com era d’esperar- amb el posicionament del col·lectiu de VTC. La patronal Unauto i les diferents plataformes han aixecat la veu per denunciar el sisme laboral que suposarà l’aplicació de la regulació, que podria traduir-se en fins a 6.000 acomiadaments.

Des d’Unauto consideren que l’acord que ha permès tirar endavant amb la proposició “profundament antisocial” i “radicalment contrària a l’interès general” que provocarà una reducció en un 30% de l’oferta de serveis de transport urbà. La patronal considera “vergonyós” que partits autodeterminats progressistes hagin defensat aquesta proposta i ha alertat que “el principal efecte” serà “la destrucció de milers de llocs de treball”. Unauto ha calculat que s’hauran de pagar fins a 55 milions en concepte de prestacions d’atur. En aquest sentit, l’organització recorda que aquest negoci paga salaris per valor de 127 milions d’euros l’any, aportant a les arques públiques 72 milions anuals.

La patronal alerta que un altre dels efectes que la llei provocarà serà “l’increment del valor de les llicències del taxi”, especialment d’aquelles de l’àrea metropolitana de Barcelona. En definitiva, Unauto critica que la proposta és l’enèsima mostra d’un “problema crònic” en el qual s’estan “sotmetent les institucions al dictat d’un grup de pressió”. Per això, advoquen per trobar fórmules que garanteixin un “equilibri just que respecti els interessos de tots els actors implicats”.

La ciutat d’Europa amb “una ràtio més baixa”

Per la seva banda, Cabify, Ubert i Bolt han carregat també contra el projecte de llei assegurant que provocarà la destrucció de 4.000 llocs de treball només vinculats a les seves plataformes, empitjorant les alternatives de mobilitat a Barcelona. Les companyies neguen que les VTC competeixin amb el sector del taxi i han defensat que poden conviure als carrers de Catalunya. Sobre això, han argumentat que Barcelona és la ciutat d’Europa amb “una ràtio més baixa” de VTC i taxi per mil habitants, de 3,4 vehicles, situant-se a dir, 2,1 punts per sota de París (5,5), menys de la meitat que Lisboa (8,5) o Amsterdam (8,5) i molt lluny de l’oferta disponible a ciutats com Nova York (11,3) de Londres (12,3).

Davant això, fan una crida als partits polítics i al Govern perquè reconsiderin els seus plans i treballin en una llei alternativa que sigui proporcional, garanteixi la seguretat jurídica i que tingui en compte el sector de les VTC.

Un VTC de Cabify / Europa Press
Imatge d’arxiu d’un VTC de Cabify / Europa Press

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa