Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La UE investiga l’entrada de MSC a la terminal BEST del Port de Barcelona
  • CA

La Comissió Europea ha obert una investigació “en profunditat” sobre la proposta conjunta d’MSC i Hutchinson per adquirir la terminal BEST del Port de Barcelona. Segons apunta la Comissió, aquesta proposta presenta “preocupacions preliminars” sobre el fet que l’operació podria comportar preus més alts o una qualitat inferior en els serveis del port barceloní.

L’operació d’entrada d’MSC a la terminal BEST, que és la porta principal d’entrada de mercaderies per via marítima a Barcelona, es faria mitjançant la transmissió del 50% de les accions que actualment té Tercat (Terminal Catalunya SAU) a Terminal Investments Limited Holding (TIL), de la qual té la participació majoritària. Des de la Comissió Europea consideren que l’adquisició per part d’MSC d’aquestes accions suposaria una entitat resultant que “podria excloure parcialment” les navilieres competidores d’MSC, que és líder mundial en transport marítim de contenidors. D’aquesta manera, es tem que s’acabi proporcionant un tracte “preferent” a MSC en l’ús dels serveis de la terminal BEST.

Des de la Brussel·les apunten que aquest tracte diferenciat podria causar preus més elevats, accés tardà al moll o disponibilitat limitada de grues i espais d’emmagatzematge per a aquelles companyies competidores d’MSC, que passarien a ser propietàries i alhora usuàries d’aquesta terminal.

Un vaixell a la terminal de contenidors BEST al Port de Barcelona / ACN

La CE pot confirmar l’operació fins al 30 d’abril

Després d’expressar aquestes “preocupacions preliminars”, la Comissió Europea durà a terme una investigació en profunditat sobre els efectes de l’operació per determinar si es confirmen. L’operació es va notificar a la CE el 5 de novembre, i l’administració europea té ara fins al 30 d’abril del 2026 per prendre una decisió.

Al juliol, Hutchinson va inaugurar la nova fase de l’ampliació de la terminal BEST, afegint set nous blocs de contenidors a la infraestructura, fins als 34, el que suposa un 25% més; així com 1.000 nous punts de connexió per a contenidors refrigerats. Aquesta ampliació per part de Hutchinson va suposar una inversió total de 150 milions d’euros, el que suposa la inversió privada “més gran de la història” en una terminal portuària a l’Estat.

Hutchison Ports controla actualment Tercat i forma part del grup CK Hutchison Holdings Limited (CKHH). És un conglomerat multinacional amb seu a Hong Kong que opera en ports i serveis relacionats, distribució, infraestructura i telecomunicacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa