La nova llei del taxi està més a prop que mai. La proposta de regulació presentada aquest dimarts es troba ara en procés de negociació i modificacions, però ja ha aconseguit el més difícil: posar d’acord els grups del PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP. Davant d’aquesta aliança de pes, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha volgut reconèixer aquest dijous la “valentia” del Parlament per tirar endavant amb el reglament i “posar ordre” en un sector que pretén amb aquest moviment posar punt final a l’activitat de les VTC de plataforma.
En una compareixença des de la cambra catalana recollida per l’ACN, Álvarez ha destacat el “gran consens” que ha assolit la proposta de llei, tot alabant “l’altura de mires” dels partits i que hagin deixat de banda les seves discrepàncies en favor d’una regulació per al sector. El portaveu de l’agrupació taxista ha reconegut que encara “queden mesos de negociacions”, però celebra haver aconseguit un suport ampli de l’espectre polític, una missió pràcticament “impossible” en els temps que corren. En aquest sentit, Álvarez ha carregat contra PP i Vox per haver-se erigit en els “enemics del taxi” tant pel seu posicionament al Parlament com per les polítiques que han desenvolupat vers el sector a la Comunitat de Madrid.
Ampliar la flota de taxis amb exconductors de VTC
Pel que fa al règim sancionador que acompanyarà la nova llei, el cap de files d’Élite Taxi ha admès que les multes previstes seran dures tant per a les VTC com per als taxistes que “avergonyeixen” el sector amb pràctiques com ara negociar una carrera. Sobre el futur dels treballadors de les plataformes que es pretenen erradicar amb aquesta regulació, Álvarez ha assegurat que la intenció és “no deixar a ningú al carrer” i ha convidat els conductors a fer-se taxistes per millorar les seves condicions laborals.
El portaveu sindical ha afirmat que més de 500 persones que venien de ser conductors de VTC s’han incorporat al taxi per acabar amb jornades laborals de fins a catorze hores diàries per un sou de 1.200 euros al mes. “[Passar-se al sector del taxi] Garanteix un treball digne”, ha insistit, tot precisant que els taxistes treballen entre un 30 i 40% menys d’hores i els sous són també entre un 30 i 40% superiors.
