Comissions Obreres i la Unió General de Treballadors han convocat, per dilluns, protestes a l’Aeroport de Barcelona per demanar una solució per als treballadors de ‘handling‘ de la infraestructura catalana, ja que hi ha més de 2.000 treballadors, 2.700 concretament, afectats per la pèrdua de la licitació d’Iberia i Swissport.
La del Prat no serà l’única mobilització convocada pels sindicats, ja que, segons han informat a través d’un comunicat, consideren que “s’ha d’abordar, negociar i concretar moltes més condicions que les pròpiament salarials” amb les noves empreses. A més demanen concreció i coneixement dels “mecanismes de jornades, estructura i funcionament de les empreses”, ja que, segons diuen, el personal afectat vol conèixer aquests factors.
Ibèria perd la licitació dels serveis de terra de l’Aeroport de Barcelona
La companyia, dins del grup IAG el qual conformen Ibèria, Vueling, British Airways, Level i Air Lingus, ha perdut pes a l’Aeroport de Barcelona, i qui l’ha guanyat ha estat Vueling, que té més presència a la infraestructura catalana. De fet, Ibèria només conserva la licitació d’aquests serveis a l’Aeroport de Madrid-Barajas, la qual cosa podria ser el detonant de què Ibèria impugni el concurs de licitació i es revisin les puntuacions.
Per la seva part, Aena es defensa d’aquesta possible impugnació dient que el concurs prové d’una directiva europea i que es va complir en tot moment la legislació europea i espanyola, ja que van aplicar “criteris de selecció 100% objectius, transparents i no discriminatoris“.
Una reunió d’AENA amb els directius d’Ibèria Handling, Menzies, Swissport, Aviapartner, Globalia, WFS i la patronal ASEATA van reiterar la premissa de subrogar els treballadors, fet al qual s’hi han compromès totes elles, segons AENA.
Cal recordar que el V Conveni sectorial dels treballadors dels serveis de terra presenta unes condicions en les quals s’han de produir les subrogacions de personal. AENA recorda que les companyies adjudicatàries del concurs ja tenen experiència en el ‘handling’ als aeroports i han viscut aquests processos anteriorment, ja que el primer conveni es va aprovar l’any 2005.
