L’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat ha escalat a la segona posició entre els aeròdroms europeus amb més passatgers origen-destí. Així ho revela l’últim estudi de l’Observatori de Trànsit Aeri de Barcelona, que publica la Cambra de Comerç de Barcelona, amb dades entre els mesos de juliol del 2024 i juny del 2025. El darrer informe situa la instal·lació aeroportuària catalana en aquest segon lloc del podi amb 53 milions de persones, només superada per l’aeroport de Londres-Heathrow.

Els resultats d’aquest estudi fet públic aquest dimarts precisen que fins al juny del 2025 es van oferir 1,18 milions de seients des de l’aeroport del Prat a destinacions nord-americanes, un 10,3% més. El 41% dels viatgers han volat de forma directa i, per això, l’informe subratlla que “hi ha marge de millora en la consolidació de rutes sense escales”. L’aeròdrom barceloní ha sumat enguany un 5,3% més de seients respecte al mateix període del 2024. En la temporada d’estiu, el 85,3% de l’oferta s’ha concentrat a ciutats europees, seguides dels EUA (+5,7%), d’Àsia (+4,9%), d’Àfrica (+3%) i de Sud-amèrica (+1%). Entre gener i juny del 2025, els principals mercats han estat Europa, amb Palma, Roma, Madrid, Amsterdam i Lisboa com a més destacades. Mentre que Doha, Nova York i Tànger han liderat el tràfic intercontinental.  

En aquesta anàlisi, es destaca la reducció de la demanda des de Barcelona als Estats Units del 4% durant els primers sis mesos de l’any respecte al període anterior, fins a 1,16 milions de persones. Un descens que l’estudi atribueix a les polítiques migratòries i aranzelàries “més restrictives” del país. Pel que fa als nous ponts aeris, s’indica que aquest 2025 s’han afegit 12 noves destinacions, quatre de les quals intercontinentals (Essaouira (Marroc), Beirut (Líban), Halifax (Canadà) i Santa Cruz de la Sierra (Bolívia)). Per altra banda, el trànsit d’usuaris amb la Xina ha crescut un 27,6% el primer semestre i l’oferta de seients ho ha fet un 54,9%.

Setena posició europea comptant escales

L’estudi també situa les instal·lacions barcelonines a la setena posició europea pel que fa al moviment total de passatgers, tot i que el tràfic en connexió representa el 5,5% del total. L’observatori ha identificat aquesta xifra com “una oportunitat futura per incrementar aquest tipus de tràsit·, mencionant en especial l’activitat que duen a terme aerolínies com Vueling o Level.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa