El Port de Barcelona ha fet públiques aquest dimecres les seves previsions per a la temporada d’enguany. Entre tots els àmbits, una de les dades que s’esperava amb candeletes era saber quin seria el nombre de creuers que faran escala a la capital catalana durant aquest 2024, una xifra aproximada que està subjecte a possibles canvis d’última hora en itineraris i rutes.
A l’espera d’aquestes més que probables modificacions en el còmput total de vaixells, l’Autoritat Portuària treballa amb la previsió que 806 creuers facin escala a la ciutat durant aquest any. Si entrem al detall d’aquests números, el 54% de les embarcacions que faran parada a Barcelona tindran menys de 10 anys d’antiguitat i 12 d’aquests vaixells amarraran per primer cop al recinte portuari de la capital catalana. Amb tot, el Port preveu una reducció del 6% en les arribades de vaixells de més de 5.000 passatgers.
Pel que fa a l’alimentació d’aquestes embarcacions, el 22% de les escales seran de vaixells preparats per funcionar amb gas natural liquat (GNL), un combustible de transició que elimina tant les emissions d’òxids de sofre (SOx) com les partícules en suspensió i que redueix fins al 70% les emissions d’òxids de nitrogen i fins al 20% les emissions de CO₂ respecte als combustibles tradicionals. Tot plegat s’emmarca en una estratègia de l’Autoritat Portuària per atraure els vaixells més moderns i, per tant, més eficients ambientalment de la flota mundial.
Les noves cares del Port
En aquest sentit, els creuers propulsats per GNL que operaran aquest any al Port de Barcelona pertanyen al gegant MSC i a les companyies Aida Cruises, Costa Croicere i P&O, tres empreses del grup Carnival. Pel que fa als 12 vaixells que amarraran per primera vegada a la capital catalana, les embarcacions són les següents: Sun Princess, Seven Seas Splendor, Scarlet Lady, Celebrity Ascent, Queen Anne, Silver Ray, Ilma, Explora II, Resilient Lady, Odyssey of the Seas, Emerald Sakara i Viking Vela.