L’aeroport del Prat ha recuperat finalment la pistonada perduda. L’aeròdrom barceloní no només ha aconseguit aquest 2023 assolir el nombre de connexions intercontinentals que tenia abans de l’esclat de la pandèmia del coronavirus, sinó que inclús ha superat enguany les xifres del 2019 pel que fa a aquestes destinacions internacionals.
Segons les darreres dades facilitades per Aena, quan finalitzi aquest mes d’agost, el Prat tindrà un total de 49 connexions entre continents, dues més que les d’ara fa quatre anys. Aquestes xifres són especialment rellevants sobretot tenint en compte que l’aeroport de la capital catalana encara no ha pogut recuperar totes les destinacions asiàtiques amb les quals operava abans de la pandèmia.
Si mirem en detall aquestes connexions intercontinentals, 21 de les 49 són amb aeroports americans. El pont aeri amb destinacions asiàtiques i de l’Orient Mitjà cau de 15 a 12 aquest 2023, però el terreny perdut el recuperen les connexions amb països africans, que augmenten de les 11 que hi havia el 2019 fins a 26 enguany.
La recuperació del pols aeri, però, encara no s’ha traduït amb l’augment de les freqüències de cada vol, que encara se situen per sota de les xifres prepandèmiques. Entre els mesos de gener i juliol d’aquest any, el Prat ha registrat un total de 23,11 milions de passatgers, un 6,77% menys que les dades d’ara fa quatre anys, quan es va assolir la xifra de 24,79 milions d’usuaris.
Sense pont aeri amb diverses ciutats asiàtiques
Cal recordar que l’aeroport barceloní encara no ha pogut recuperar algunes connexions intercontinentals, principalment asiàtiques, com el pont aeri amb les ciutats de Hong Kong i Xangai, malgrat que sí que continuen operant els vols que uneixen la capital catalana amb Pequín i Shenzhen, pendent d’estrenar-se en els pròxims mesos. En aquest sentit, tampoc es pot viatjar directament a Pakistan ni a l’Iran, països amb qui Barcelona tenia fins a quatre línies diferents abans de l’esclat de la pandèmia del coronavirus.