Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els ports de Barcelona i Shanghai reforçaran les seves connexions marítimes

Els ports de Barcelona i Shanghai han signat un acord per reforçar les seves connexions marítimes i impulsar un corredor marítim verd i digital. És una iniciativa pilot que ja s’està provant entre els ports de Rotterdam i Singapur i que busca aconseguir que tot el trajecte de les mercaderies entre dos ports sigui neutre en emissions. El president de la Generalitat, Salvador Illa, que està de gira per la Xina, ha estat l’encarregat d’anunciar l’acord després de reunir-se amb directius de la infraestructura xinesa. Illa ha assegurat que serà una operació “gradual i progressiva” que no es farà “ni en una setmana ni en un mes” perquè és “molt complex”. El principal repte per posar en marxa un corredor verd és aconseguir vaixells no contaminants.

El president de l’Autoritat Portuària de Barcelona, José Alberto Carbonell, i el vicepresident del Port de Shanghai, Sam Liu, han estat els encarregats de rubricar el document que permetrà “reforçar i consolidar” les connexions entre els dos ports i “compartir coneixements” en digitalització, estandardització i descarbonització del transport marítim. El port de Shanghai és el port de contenidors més gran del món i multiplica per 13 el tràfic del de Barcelona. És pioner en l’automatització de l’operativa de càrrega i descàrrega de contenidors i per això és un aliat natural de la capital catalana, amb qui col·laborarà per promocionar serveis portuaris i marítims entre les dues ciutats i “desenvolupar solucions intel·ligents i sostenibles” en digitalització i descarbonització.

El president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, i el vicepresident del Port de Shanghai, Sam Liu, signen l’acord de col·laboració / ACN

La Xina és el principal soci comercial del Port de Barcelona. Suposa gairebé el 50% de les importacions —productes electrònics, maquinària, tèxtils i béns de consum— i el 10% de les exportacions —productes agroalimentaris, vi, productes farmacèutics i components d’automoció—. A més, les empreses tenen una gran implantació a la infraestructura catalana, on fa més de mig segle que la naviliera xinesa Cosco va fer la seva primera escala. Però l’estrella és Hutchson Port Holding, propietària majoritària de BEST, una de les dues grans terminals del port barceloní i la primera semiautomàtica de tot Europa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa