Pas endavant per reprendre el projecte de construcció de la setena terminal del Port de Barcelona. Les instal·lacions portuàries han reprès aquest dimecres la convocatòria del concurs públic per tal d’adjudicar l’habilitació i explotació d’aquesta part del moll adossat, un procés que fins ara estava paralitzat per decret judicial després que unes navilieres l’impugnessin perquè creien que les clàusules de licitació afavorien la companyia Royal Caribbean.
En un comunicat fet públic aquest migdia, l’autoritat portuària recorda que el concurs es va aturar el passat mes de març per analitzar el plec de bases que va suscitar la polèmica i apunta que, un cop revisades les condicions, dues empreses han mostrat el seu interès per convertir-se en adjudicatàries de la nova terminal del port barceloní. Es tracta de Catalonia Cruise Terminal C, S.L. -que pertany a Royal Caribbean- i d’una iniciativa conjunta de les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.
La previsió és que aquesta futura terminal -que portarà com a identificador la lletra G- tingui una superfície de concessió superior als 54.000 m² i una línia de moll de 450 metres, unes dimensions que la fan apta per rebre creuers de fins a 400 metres d’eslora. El contracte també especifica que la companyia adjudicatària haurà d’aportar un tràfic significatiu de passatgers que utilitzin la capital catalana com a port base, és a dir, que no hi estiguin de pas fent escales, sinó que comencin o concloguin el trajecte a la ciutat. En aquest sentit, les darreres dades del Port indiquen que els creueristes de port base ja suposen gairebé el 60% del total de passatgers que reben les instal·lacions.
Desestimada la proposta de paralitzar la construcció de la terminal
Cal recordar que des de l’Ajuntament es va traslladar a la direcció del Port el passat mes de maig la proposta de no construir la setena terminal per així estabilitzar el nombre de creueristes en els tres milions de persones. El consistori aleshores encapçalat per Ada Colau considerava que la paralització del procés permetia anul·lar-lo completament, una mesura “viable”, segons els serveis jurídics municipals, i econòmicament sense cap cost per a l’autoritat portuària.