El Port de Barcelona va rebre el 81% del conjunt de vehicles elèctrics xinesos que van entrar a l’estat espanyol durant el 2024, segons han informat aquest divendres. A més, l’arribada d’aquests cotxes elèctrics de la Xina que arriben al port català suposa el 13% de tots els VE que entren a Europa.
Amb aquestes dades, des del Port de Barcelona s’ha assenyalat que la capital catalana “s’ha consolidat com la principal porta d’entrada de vehicles xinesos a l’estat, i a més s’ha convertit en un node logístic clau per a Europa”. En aquesta línia, la infraestructura catalana va ser el cinquè port europeu en tràfic de vehicles acabats el 2025.
A més, aquesta xifra podria augmentar en un futur, quan es finalitzi la tercera terminal que comptarà amb 120 hectàrees dedicades a aquest tipus de tràfic.

Augment de comerç internacional al Port de Barcelona durant el primer semestre
Tot i que el comerç exterior del Port de Barcelona va augmentar un 10% durant el primer semestre d’aquest 2025, les exportacions de vehicles no va seguir aquesta línia. Tot i veure un augment en l’arribada de vehicles d’arreu del món, sobretot els procedents de la Xina, les exportacions de cotxes produïts a Catalunya o la resta de l’estat van disminuir un 14% durant els sis primers mesos d’aquest any. Des del Port de Barcelona es justifica que aquesta reducció en la producció de vehicles està en línia amb la davallada que s’està veient al conjunt de l’Estat.
Durant aquest primer semestre de 2025, les importacions de cotxes han augmentat un 7%. A més, el 40% dels vehicles importats provenien de la Xina, amb altres països com Turquia i el Japó, que també juguen un paper important.
En dades de comerç general, les exportacions de contenidors plens han augmentat un 8%, marcat per l’increment de carn porcina, l’alfals i el mercat algerià; mentre les importacions plenes van pujar un 12% respecte al mateix període de l’any anterior, superant un inici d’any marcat per les tensions en el comerç internacional i la guerra d’aranzels.